Lite bilder från en underbar dag!

Ja, vi gjorde självklart en favorit i repris idag! Har varit ute med ungarna hela dagen och vi har haft ännu varmare idag! Hade 17 grader varmt i skuggan, underbart! Så jag tog lite bilder faktiskt. Fick tummen ur och laddade batteriet i morse. Har även hittat lite vårtecken. Förutom alla krokusar då.. Men jag visar bilderna först..





Humlor och getingar har det kryllat av ute idag. Och fjärilar och myror och flygfän av alla slag! Verkar dessutom inte finnas några små humlor iår. Dom är fan stora som femkronor, haha! Nää, det var väl att överdriva kanske, men stora är dom i alla fall! Men här kommer lite fler bilder från dagen..


En Malin..


Tindras polare, tillika granne, Arvid som sparkar boll!




Hjälmen på om man ska cykla!




Hon kom i full fart! Haha!


Hon hade plockat stenar och lagt i cykelkorgen. Här plockar hon upp dom och visar grannen Per!


Och sen stack hon iväg igen..

Som sagt, vi har haft en härlig dag och inga jackor behövdes. Eller snarare så ville inte hon ha sin jacka när Arvid tog av sig sin. Men jag satt i kortärmat så jag kände, varför ska hon ha jacka då? När klockan blev 17.30 knallade vi in. Ungarna började bli hungriga och dom skulle få bada innan sängdags. Blev en tidig kväll ikväll så att dom orkar med dagis imorn. Dom var helt slut bägge två efter en hel helg med utevistelse!


Mina två busfrön i badet!

Och som ni ser på Tindra så har det redan börjat med blåslagna knän och små skrapsår. Äntligen är våren här! Hon föll dessutom och slog pannan i asfalten förut, så precis ovanför höger ögonbryn har hon ett fint litet skrapsår. Stackars lilla gumman! Molly har även hon ramlat och slagit huvudet en gång redan. Men det har jag väl redan skrivit om va? Tror det..

Nää, nu får detta vara allt för idag. Snart väntar sängen så att man orkar upp med busfröna imorn! När dom är lämnade på dagis blir det långprommis! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0