Utbildningsprat igen!

Jag har brännt mig på öronen, främst på höger öra! Och det är inte skönt för jag har typ fått utslag och det kliar som f-n! Nåja, jag har i alla fall märkt att jag blivit BRUN i ansiktet med, haha! Kors i taket! Till och med Krewer sa det till mig för en stund sen, att jag blivit väldigt brun i ansiktet. Detta bådar gott inför sommaren! Tindra har dessvärre också brännt sig i ansiktet. Vi har ju inte hunnit köpa någon solkräm ännu för vi trodde ju inte att solen och värmen skulle komma såhär snabbt. Och idag när vi var på apoteket glömdes det bort - såklart!

Nu var det egentligen inte solbränna jag skulle skriva om. Jag fick ett ganska intressant samtal idag. Kände inte igen numret så jag övervägde att inte svara, men tur att jag gjorde det. Det var folkhögskolan i grebbestad som ringde. Jag skickade ju in en ansökan dit tidigare iår till utbildningen grafisk kommunikation och han ville bara kolla om jag hade några frågor och även se så att jag förstod att man även måste läsa "allmänna ämnen" i samband med utbildningen. Och det visste jag ju och det var ju det som var tanken. Han kunde inte garantera mig en plats på stört men jag kommer få antagningsbesked under de närmsta veckorna! Så nu står jag ju i valet och kvalet om jag ska börja skolan där eller om jag ska läsa bara allmänna ämnen i Uddevalla.. Men jag blev ju gött sugen faktiskt. Och då vet jag också att jag har något att göra i ett helt år framöver och kan söka till högskolan först nästa höst. Men det kan väl vara värt det? Det är ju ändå ett intresseområde även om jag funderar på att bara ha det på hobbynivå..

Men den utbildningen kan ju även öppna för nya möjligheter. OM jag inte skulle komma in på sjuksköterskeutbildningen nästa höst så kanske jag kan få ett jobb på t.ex. en reklambyrå eller liknande och göra reklamblad, flyers eller andra grafiska grejer tills vidare. Jag kommer INTE ge upp drömmen om att bli barnmorska och jag SKA söka in till sjuksköterskeutbildningen men varför inte göra något jag tycker är roligt samtidigt som jag läser upp dom andra ämnena? Det är så jag tänker. Låter inte det ganska smart? Det tycker jag! Så förmodligen kommer jag att tacka ja till platsen i Grebbestad om jag blir erbjuden den. Det känns som att det skulle vara ett bra val för mig.

Näe, nu ska jag slänga ungarna i säng, bokstavligt talat! Haha!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman.

Förlåt att jag inte skrivit nått om bilderna, men dom är ju som vanligt när du varit framme med kameran, helt suveräna, gillade skarpt att dom var svart vita, dom ser så naturliga ut och det gillar jag. Ja och sedan detta med skolan, ja det är ju helt upp till dej men jag undrar hur långt får du pendla ut till grebbesta? för den andra kursen var väll i uddevalla? men jag förstår hur du tänker. Tindra vart jätte söt, och hon var så röd och fin på kinderna.. Detta vart ju en lång kommentar med det bjuder jag på.. nu kommer jag snart..//Kramar

2011-04-19 @ 19:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0