Dålig på detta..

Ja, fy skäms på mig! Nu är det nästan 24 timmar sedan jag bloggade. Vad har hänt? Haha! Nää, men jag har helt ärligt inte tid att sätta mig vid datorn längre. Jag fattar inte hur ni hinner? Hur gör ni alla proffsbloggsmorsor egentligen? Hur hinner ni med att smita in på bloggen en kvart för att skriva ett inlägg? Haha! Kanske kan bli mer bloggande dom dagar som ungarna är på dagis. Men denna veckan är fullsmockad så förvänta er inga större insatser säger jag bara!

Vad händer i veckan då?
Måndag: Första inskolningsdagen på dagis för Molly.
Tisdag: Anställningsintervju och eventuellt inskolning när jag kommer hem. Annars får Jesper gå med henne.
Onsdag och Torsdag: Säkert inskolning då med.
Fredag: Dom kommer ÄNTLIGEN och byter vårat golv i vardagsrummet. Så vi håller oss helst hemmifrån! Någon som har nått bra förslag som vi kan hitta på under tiden? Någon som vill bli våldgästade en hel dag av hela familjen? Haha!
Lördag och Söndag vet jag inte ännu. Men det lär väl märkas.


Som sagt, fullsmockat! Sen får vi väl se hur många inskolningsdagar Molly kommer behöva. Tror inte att hon behöver så många faktiskt, men man vet ju aldrig. Hoppas det går lika bra som med Tindra!


Vad har vi pysslat med idag då? Jaa, det har varit fullt ös från morgon till kväll! Började med att Tindra hällde ut alla sina leksaker från en av hennes korgar över hela vardagsrumsgolvet. Sen har jag försökt underhålla två yrväder tills pappan i familjen klev upp (han jobbar idag, därav sovmorgon ifall ni undrar). När han klivit upp så klädde jag på mig och gick ut på långprommis med Troja. Vi tog en promenad ner till OK och köpte alvedon till Jesper, var borta en timme. Sen hem och hann umgås hela familjen i nån timme innan Jesper åkte till jobbet. Försökte få Molly till att vila igen då hon bara vilade ca. 30 minuter vid lunch men det var ingen idé. Då klädde vi på oss (läs: jag klädde på ungarna och mig själv) och gick ut i det sköna vädret. Gick en sväng till stora lekplatsen där ungarna gungade lite och Molly slet av sig vantarna i tid och otid och sedan gick vi runt en sväng så att Troja kunde få en chans att pinka. När vi kom hem var det bara att sätta igång med maten! Idag blev det nått som vi inte ätit på länge! Korvstroganoff och ris! SMASKENS! Och Molly åt som en häst (där är jag dock inte vidare förvånad, haha!) och skrek så fort hon inte hade mat i munnen, slutade vid en och en halv portion. Tindra matvägrade som vanligt men käkade ändå upp hela sin portion efter mycket tjat och efter att jag till slut gjorde ätandet till en tävling. Tävlingen gick ut på att hon "inte fick" hinna stoppa sin sked med mat i munnen innan jag hann ge Molly. Det var hysteriskt roligt förstår ni, för Tindra VANN ju alltid (big surprice!). Och Molly var nöjd hon med, för det betydde att hon fick mat fortare - vilket hon gillar. Efter maten var det dags för en dusch. Molly var först ut eftersom Tindra gärna ville bada. Så jag duschade och tvättade av Molly, tog på henne blöja och pyjamas och satte henne i sin matstol en stund medan jag fyllde badkaret åt Tindra. Så Tindra åkte i badet och jag gjorde välling åt Molly (som faktiskt även slukade hela flaskan, haha!). Sen hade klockan redan hunnit bli 18.15 och Molly fick lägga sig. Hon var sjukt trött efter bara 30 minuters vila! Så medan Tindra badade började jag städa undan efter hennes framfart under dagen, men sen ville hon inte bada mer. Lade henne på soffan och kika på playhouse en stund, gav henne välling, städade mera, slängde henne i säng och nu sitter jag här. Glömde ju skriva att jag även tog lite bilder när vi var ute, men dom kommer i ett eget inlägg.
Dock blir det inte mycket till rast nu, ska bara greja till bilderna (Från RAW till JPG) och slänga in dom här, sen ska jag sätta igång och vika tvätt och tvätta lite till. Jag kommer nog somna ganska gott sen, haha! Kan ju hoppas på det i alla fall.


Näe, sätta igång med bilderna kanske, så att man blir klar nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0