Förlåt..

Förlåt för lite dålig uppdatering igårkväll men jag blev lite deprimerad. Jag fick svar på mina frågor från yrkeshögskolan i Göteborg angående fotografutbildningen. Det var inget ljust svar för mig.. Motsvarande kunskaper var ett år på folkhögskola med inriktning på foto eller annan fotoutbildning på ett antal timmar. Det värsta med detta är alltså att det inte finns någon folkhögskola här i närheten med denna inriktning. Så jag kände bara att jag ville sjunka genom jorden! Ge upp och gå och lägga mig typ.. Idag har jag suttit och sökt lite och hittade Grebbestad folkhögskola. Dom har ingen specifik fotoutbildning men dom har en utbildning som var relativt nära! Den heter grafisk komunikation. Den kursen innehöll nämligen foto, både digitalt och analogt och en speciell fotokurs typ. Så nu har jag mailat högskolan i gbg igen och frågat om denna skulle kunna grunda för utbildningen eftersom den innehöll mycket som har med foto att göra. Bland annat photoshop. Jag tror dock att jag ska söka till den utbildningen i vilket fall som hellst, för den lät fruktansvärt rolig! Man får även lära sig InDesign och Illustrator. Så lite hopp tändes inom mig igen även om jag inte har några större förhoppningar. Varför skulle nånting gå min väg? Det är nog inte meningen att jag ska plugga.

Problemet är att den kursstarten är den 29 augusti så frågan är bara vad jag ska göra fram tills dess? Jag behöver ha ett jobb innan mars, för då tar mina a-kassedagar slut och jag står helt utan inkomst. Hade jag kunnat börja plugga NU hade jag ju i alla fall kunnat få studiemedel. Men men, vi får se. Jag ska åka ner till arbetsförmedlingen idag också. Fick mail av min handläggare (som jag jagat ett tag nu!) och hon skulle jobba som kundvärd mellan 10-13 idag, så hon ville att jag skulle komma in under den tiden så skulle hon försöka hjälpa mig. Men vi får helt enkelt se om hon kan det. Jag känner mig inte vidare hoppfull inför framtiden.. Men jag får återkomma senare för nu ska jag äta frukost!

Kommentarer
Postat av: Veronica Persson

Ge inte upp så lätt Malin! Det finns massor med vägar att gå för att studera om du klarar dig rent ekonomiskt på studiemedel. Du har ju pratat om att du ville starta eget eventuellt? Läs då en kurs på distans i bokföring? Många distanskurser kan man hoppa på när den passar en själv!

Anmäl dig till högskoleprovet och skriv det under våren också.

Allt gå bara man vill! Då du var liten så var du då en rätt bestämd liten dam så det är bara att plocka fram den delen av dig och bestämma dig så går det vägen ska du se ;) Lycka till!

2011-01-25 @ 13:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0