Försök till vila!

Nu har jag lagt Tindra (Molly sover redan..) för ett försök till vila. Lyckas jag är det hennes första dagsvila sedan nappen försvann. Jag hoppas att hon somnar för då kanske vi lyckas hålla henne vaken lite längre ikväll. Imorse gjorde hon nämligen morgon strax innan sex och väckte därmed Molly. Molly är inte helt pigg, hon är varm och snorar värre än jag vet inte vad. Hittar, som vanligt, inte febertermometern så jag vet inte hur mycket feber hon har. Men med tanke på att hon redan vilar för andra gången idag är hon inte vidare pigg. Stackarn! Det går rundgång på detta här hemma.. Får nog ta och städa bort lite baciller snart. Hon har dock fått renbäddat och sånt redan men får väl göra det en gång till så fort hon piggnar till lite. Blä för detta! Kan dock räkna med att vi nu säkerligen kommer vara sjuka resten av våren.

Jag hoppas dock att Tindra kan hålla sig frisk ett tag nu. För imorn ska vi åka ner till friskis och svettis och testa på femiljegympa. Det ska bli jätteroligt faktiskt. Hoppas att hon tycker det med för då kommer vi gå dit varje lördag. Har även kollat upp lite hur det är med "simskola" här i stan. Men ingenting får hon gå fören hon blir 3 år. Då kan hon få börja något som heter lek&plask. Kanske en bra födelsedagspresent åt henne? Ett säsångskort för lek&plask på badhuset. Det kostar 525:- i avgift.

Men det är mycket som jag ser fram emot iår som startar till våren. Det är alla hundutställningar! Vi får se om jag och Troja tar premiären på hundutställningen på orust eller om vi hinner åka på någon innan den. Dit SKA vi i alla fall. Det är ju nära hemma också. Ska i alla fall bli otroligt roligt. Så snart ska vi börja träna. Jobbigt bara att vi inte har någonstans att träna just nu p.g.a all snö.. Men jag ska i alla fall åka ut och kika på ett utställningskoppel tänkte jag. Svart är väl bäst när man har en svart hund va? Får nog bli ett sånt i alla fall.

Efter min och Melissas lilla fotosession igår så började det klia ännu mer i mina fotofingrar. Så vi får se om jag kanske ger mig ut en stund sen. Jag och Tindra kanske kan åka en sväng med bilen, kanske ner till strandpromenaden? Så kan jag passa på att ta lite bilder på henne med! Och hon får komma ut i friska luften lite med. Men vi får se hur vi gör.

Finns det nått mer att skriva? Nää, jag tror inte det. I så fall återkommer jag ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0