Här kommer bilderna!

Jaa, här kommer bilderna som jag pratade om. Först ut är två bilder på ett annorlunda sätt att se ljus. Detta är våran utebelysning på baksidan..





Och härnäst kommer en sjuk liten Tindra som myser i soffan.


Här kommer lite bilder från min och Trojas promenad tidigare idag. Jag måste erkänna att jag blev rätt nöjd faktiskt..





Någon som behöver en ny cykel? Hojta bara till, jag vet vart det finns!















Det var dom bilderna det! Men det kommer fler.. Först har jag bara en sak som jag vill påpeka! Jag har valt att sätta UV-filter på alla mina objektiv för att skydda den främre linsen från repor och smuts. Men jag kommer aldrig mer att fota med ett UV-filter på! Varför inte undrar ni? För att jag har upptäckt att bilderna blir helt värdelösa! Jag har ett toppenexempel efter dagens fotografering.. Se nedan!

MED filter!


UTAN filter!


Märker ni skillnaden på alla färger?? Ingenting är gjort med bilderna i efterhand och bilderna är fotade med samma inställningar i kameran, enda skillnaden är filtret som är på/av! Så aldrig igen säger jag bara! Sen har jag även kommit fram till att jag ÄLSKAR motljusbilder! Det är någon speciell tjusning med dom. Love it! Men nu kommer fler bilder. Några få bilder från Trojas möte med Thea och Agnes.


Tycker nästan att Troja ser lite arg ut här.. Kan dock tillägga att så inte var fallet. Måste nog prickat in en blinkning eller nått, haha!



Bilden som kommer härnäst blev jag lite förälskad i måste jag säga. Och jag blev väldigt nöjd över att jag lyckades få in så bra fokus på Theas ögon! För det var inte många sekunder hon stod stilla, haha! Och en nyfiken Troja som nosar lite försiktigt..



Kanske man skulle förstora?
Nu kommer en väldigt arg Molly! Efter den bilden togs så gick vi hemmåt för att hon blev på så dåligt humör. Kan även tillägga att hon SKREK hela vägen hem och även slängde snutten på marken (utan att jag märkte det) så jag fick vända efter att jag lämnat Molly till Jesper.. Fick gå nästan hela vägen tillbaka och där låg den på backen. Aningen frustrerad blev jag.. När jag äntligen kom hem igen och fick ge henne snutten så slocknade hon gott i sängen. Men inte vaknade hon då på bättre humör sedan.. En riktig liten surpuppa! Kanske är inne i en utvecklingsfas eller nått..



Men nu avslutar jag bloggandet för ikväll med en bild på en fullmåne som togs ikväll. Månen var verkligen STOR här under sena eftermiddagen/tidiga kvällen. Här hade den ändå hunnit krympa lite..


Kommentarer
Postat av: Anonym

ursäkta men angående uv filtret det är inte så att du har ett skylight uv filter inte vanligt uv filter har man skyligtfilter så brukar man få varm typ rosa stick i bilderna

2011-01-19 @ 23:54:11
URL: http://toart.blogg.se/
Postat av: Anonym

oki jättefina bilder hälsa jesper

2011-01-20 @ 08:55:54
URL: http://toart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0