Molly gick och Tindra härmas!

Jag börjar med Tindra. Hon har börjat snappa upp alldeles för mycket nya ord som hon hör folk säga alldeles för ofta. Hrm.. Vi är inte världsbäst på att hålla oss i kragen vad gäller vissa fula ord men nu måste vi verkligen börja tänka oss för! Tindra har nämligen hört sin far säga "jävla puckon som parkerar inne på gården!" (vi har ett par grannar som står inne med sin bil här på gården flera timmar i sträck och ibland till och med över natten, INTE ok!) och när Jesper och Tindra var ute och lekte så hörde dom traktorn (detta var nån dag sen). Och då säger Jesper till Tindra att snart kommer nog traktorn hit! Då får Tindra syn på bilen inne på gården och kläcker ur sig "jäla puckon, takton inte momma bi!" (Jävla puckon, traktorn inte kommer förbi). Hahaha! Jag kunde inte låta bli att garva när Jesper berättade vad hon sagt! Inga fina ord hon lärt sig men jag tyckte bara det var komiskt!

En annan sak hon snappade upp var idag. Jesper hade gjort sig en latte macchiato och kläckte ur sig (givetvis på SKÄMT) "blattekaffe" istället för café latte och Tindra var snabb att haka på - "battekaffe" hahaha! Jisses! Nu blir det verkligen att bita sig i tungan!

En sak till jag måste skriva om Tindra är att hon är så himla artig! Om hon ber om ett glas vatten (bara ett exempel) och jag ger det till henne så kan hon antingen säga "Tack mamma!" eller "Tack så mycket!". Och om hon till exempel tappar något på golvet eller spiller något så säger hon "förlåt mamma/pappa!". Hon är otroligt duktig på detta. Däremot tog det emot för henne att säga förlåt till Molly när hon fick för sig att slå Molly i huvudet med ett plaströr. Men det kom allt fram efter ett tag. Och efter ett förlåt och en kram så var Tindra glad igen. Ja Molly med för den delen.

Ska jag övergå till Molly då? Hon gjorde en cool grej förut innan hon skulle gå och lägga sig. Hon började med att GÅ flera steg i rad, typ 7-8 steg, jag räknade inte, sen hoppas hon ett jämfotahopp och landade pladask på rumpan! Hahaha! Det såg så roligt ut och gud vad vi började skratta! Men nu kommer det! Nu går hon snart utan problem! Hon går massor här hemma men bara 3-4 steg åt gången innan hon antingen sätter sig ner självmant eller ramlar. Det är så himla roligt att se. Snart har vi alltså 2 ungar som vi måste springa efter ute på torp, hehe. Våran duktiga tjej! Men jag försökte prata lite vett med henne och säga att hon faktiskt borde lära sig GÅ innan hon försöker sig på att HOPPA, haha!

Nu har vårat främmande åkt hem och jag hoppas att deras hemresa går bra, trots att dom fick sittplatser hela vägen till stockholm (men betalt för liggplats) och sen skulle byta där. Och så kan man ju alltid leva på hoppet att dom kommer hem i någorlunda tid och slipper vara 12 timmar försenade..

Nu ska jag sätta mig och leta lite fler jobb. Ha en trevlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emma H

Duktig Molly! Det är ju sååå gulligt och roligt när de börjar gå! Men samtidigt som du säger, det kommer bli ett fasligt rännande när det är två ungar som springer runt. Haha. Torp, huvva ja, kan bli roligt! =)) (Vi har sommarstuga i Strömstad och är i Torp ibland på väg till Göteborg)

2011-01-08 @ 21:32:18
URL: http://sitamoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0