Oh my..

Vilken underbar natt detta har varit! (Läs med ett TON ironi!) Jag har MAX fått sova en timme i stöten, sen har Tindra vaknat och varit halvt hysterisk och hostat lite. Sen var det min tur.. Jag låg och hostade konstant mellan 00.30 - 03.22 då jag klev upp och tog lite cocillana som Jesper hade kvar. Sen har även Molly vaknat några gånger inatt. Behöver jag säga att jag känner mig helt död idag? Men jag ska försöka ta mig ut på en långpromenad med Troja sen, kanske man vaknar till lite.

Jesper har åkt iväg för att köpa en örontermometer. Tindra känns varmare idag än nånsin och vi har funderat på att köpa en sån länge så då gör vi det nu när den andra ändå är borta. Får väl se om vi måste ringa vårdcentralen igen och se om hon har fått tillbaka sin öron/halsinflamation. Gah! Alltså detta börjar gå mig på nerverna. Det tar ju aldrig slut! Vi har ju för sjutton inte ens haft ett uppehåll på en vecka sedan dagen innan julafton! Tindra vill nu inte ens äta, inte ens välling.. Vällingen brukar inte vara nått problem annars när hon är sjuk. Men hon dricker en hel del vatten och saft i alla fall och det är ju huvudsaken.

Molly däremot är piggare än piggast, eller njaa, lite trött är hon efter natten så hon vilar nu men hon är piggare kroppsligt om man kan säga så? Hon har ingen feber och hon kryper runt och busar hela tiden. Det påminde ju mig att jag inte hunnit ge henne sin första penicillin. Grattis mamma! Aja, hon får det när hon vaknar. För hon hade hunnit äta sin välling när jag klev upp och då får jag inte i henne medicinen eftersom hon redan är mätt. Aja, ingen större skada skedd, vi hinner ju ge henne sina 3 gånger idag ändå. Så det blir nog bra.

Nää, nu ska jag sätta mig och kolla lite jobb medan jag väntar på att Jesper ska komma hem igen. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0