Stora dagen!

Nu är Tindra äntligen på dagis igen! Hon var alldeles uppspelt och ville gå redan klockan 7 imorse. Men nu är hon där och leker. Får se hur det går idag då eftersom hennes hosta inte är helt borta. Men förhoppningsvis går det bra. Vi var ju ute och lekte ganska länge igår utan att hon hostade så mycket. Jag hoppas i alla fall att det går bra, för hennes skull, eftersom hon vill vara där så himla mycket!

Idag är då stora dagen för mig. Jag ska till studievägledaren. Då får vi se vilken väg jag kommer att gå men jag är så himla kluven. Jag har ju en dröm om att bli fotograf, men frågan är ju hur stort behovet är för detta? Vi har ju endel studios här i Uddevalla och det är just det jag skulle vilja ha i så fall. En egen studio. Och den andra utbildningen jag vill gå är ju just fotografutbildningen på yrkeshögskolan i Göteborg. Men samtidigt vill jag ju bli barnmorska.. Åååh, varför ska livets val vara så svåra?? En sak som talar väldigt mycket för fotograf är att utbildningen är kortare, säkerligen roligare och den finns på behörigt avstånd! Vill jag, efter ssk-utbildningen, bli barnmorska tror jag att jag måste plugga i Borås. För det är typ bara där jag hittat den. Nåja, förhoppningsvis kan jag få ut lite av detta besöket.

Vad som sedan händer resten av dagen vet jag inte riktigt. Lär ju få hem en ganska trött Tindra sen som däremot inte kommer få vila. Kommer bli för sent för det. Men men, så är det! Ni får ha en trevlig dag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0