Studera?

Jag har ju länge kännt att jag vill plugga. Men har aldrig riktigt kommit fram till vad. Ett ämne har dock kommit tillbaka till mig varje gång jag funderar.. Barnmorska! Det betyder alltså att jag först måste plugga till sjuksköterska i 3 år på högskola. Innan det måste jag även läsa upp min matte B eftersom jag fick IG i den kursen. Är även osäker på om jag har gjort naturkunskap B eller om även detta är en kurs jag måste plugga upp, får nog kolla mina slutbetyg. Sen söka till högskolan då. Efter att jag är klar som sjuksköterska så måste jag sedan jobba ett år som sjuksköterska för att skaffa mig arbetslivserfarenhet innan jag kan söka till barnmorskeutbildningen som är på två år. Så egentligen är det 6 års utbildning varav ett år är med jobb kan man säga. Är man beredd att göra det? Jag anser egentligen, varför inte? Jag är bara 24 år! Jag ska i alla fall börja med att kolla om man kan få träffa en studievägledare. Det borde dom ju ha tillgång till på arbetsförmedlingen tycker jag..eller? Jag har i alla fall försökt få tag i min handläggare på arbetsförmedlingen, jag har mailat henne nu och bett henne om ett möte. Så då kan jag börja med att disskutera detta med henne så kanske hon kan hjälpa mig vidare. Så vi får väl se hur det går. Sugen så att det kliar i fingrarna på mig i alla fall!

Så vi får väl se om jag inom ett par år kan titulera mig som sjuksyrra..


Kommentarer
Postat av: Em

Jo islänningar är verkligen helt underbara =) och förhoppningsvis så kommer jag att köpa henne sen när hennes bebis är avvand =)



Du har inte funderat på att studera till usk på distans?? då är det bara 3 terminer =)

2011-01-17 @ 11:06:08
URL: http://lifewithem.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Gu va kul, hoppas att det går vägen det skulle du passa bra som. Helst nu va?? med sjuka barn menar jag (ha ha) och USK är du ju redan så grunderna har du ju.. Lycka till kram mamma



P.s hör av dej så jag får veta

2011-01-18 @ 15:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0