Fått tid!

Japp, då fick man en ny tid hos studievägledaren! Klockan 10.00 på tisdag den 5 april! Så det ska bli intressant och se vad som sägs då. Nu är det ju så att jag faktiskt har skickat in en ansökan till skolan i grebbestad, och helst pluggar jag där för då är det lättare att komma upp i heltid. Men jag vill bredda mina valmöjligheter lite och det blir ju ett mindre pendlingsavstånd om jag kommer in här i stan liksom. Det känns lite hugget som stucket. Men här i stan skulle man ansöka senast i maj, nån gång, så det känns inte så himla bråttom. Men ämnena jag SKA läsa är Matte B och Naturkunskap B. Ämnen jag i övrigt är sugen på att läsa är Kemi A, webdesign och OM det går hade det nog varit skönt med en genomgång i medicinsk grundkurs och kanske även sjukvård om man nu ska in på sjuksköterskelinjen menar jag. För jag kan knappt fatta att jag gick ut med godkänt i dom ämnena, haha! Men det behöver vi inte prata högt om! Nu är jag ju taggad att plugga! Nu pluggar jag ju inför någonting som jag VILL bli, inte något jag måste plugga för att jag inte orkar byta linje!

Men vi får helt enkelt se hur det går på tisdag då! Nu ska jag leta fram lite kläder till ungarna. Sen när dom är på dagis blir det en sväng i fårhagen med hundarna och sen ska jag åka och gymma! Äntligen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0