testar

Börjar med att svara på en kommentar. Veronica: Tack! Jag har köpt den på h&m. Den är jätteskön!

Sen kan jag gå vidare till barnmorske besöket som höll på att sluta med en nål i ögat för studenten, hehe. Egentligen skulle inga prover tas idag men jag bad ändå om att ta ett hb med tanke på att jag haft lite dåliga värden. Nu hade det i alla fall gått upp lite så det känns bra! Jag får fortsätta vara duktig helt enkelt. Men när hb´t skulle tas så fixade inte barnmorskestudenten att sätta nålen i pennan, haha! När hon väl hade fixat det och skulle sticka mig så satte hon pennan upp och ner så jag fick säga till henne att vända på den, hahaha! Det var lite kul faktiskt. Hon skrattade ju också men kände sig nog lite dum. Speciellt när jag fick veta att hon nyss varit på förlossningen också! Jag hade bajsat på mig om hon hade kommit in i min förlossningssal! Hehe. Aja, mina värden.
HB: 110
BT: 100/70 (som enligt barnmorskestudenten var lågt? Men jag alltid fått höra att det är normalt..hmm?)
Vikt: 77kg (ligger alltså på +9kg sedan inskrivningen)
Vecka 30+0 idag då my friends! Prick 10 veckor kvar.. Oooiii!

Sen har jag även fixat en praktikplats nu. YEAH!!! Jag pratade lite med min mans bror häromveckan. Det visade sig att han hade tänkt "ta in" några praktikanter när han fått flyttat in i sina nya lokaler. Så igår hade han varit på möte på af och då fick han veta att jag bara skulle ta kontakt med min handläggare på af så skulle vi fixa detta! Känns otroligt skönt att få nått att göra ett tag. Blir nog lite produktfotografering bland annat. Sen ska dom även måla om på kontoret och lite sådär. Fy sjutton vad gott! Får nog disskutera arbetstiderna lite med honom bara. För jag kom på att Jesper börjar jobba klockan 17 senast och då måste jag hunnit hem för att ta Tindra. Eftersom han gärna vill träffa Tindra lite mer än på helgen så ska hon inte behöva vara på dagis fram tills jag slutar utan han kommer hämta henne klockan 14 varje dag. Nåja, som sagt. Vi får se hur det går. Jag kommer dock knappt få träffa gubben. Vi kommer i princip mötas i dörren. Men som sagt, ska i alla fall bli otroligt skönt att ha något att göra! Så jag hoppas att min handläggare ringer mig imorn så att jag kanske kan börja redan på måndag? Om inte innan.

Så nu kanske ni förstår att detta är en bra dag för mig? Jag är otroligt glad och lättad! Sen har jag eventuellt en till sak på G som jag är skitglad över! Men det berättar jag inte fören jag har fått reda på lite mer fakta och priser med mera. Men kul kommer det bli i alla fall! Och så kanske man kan få tjäna lite extrapengar på det..? Who knows!

Föresten, är det någon som har någon bra huskur mot halsbränna? Den tar knäcken på mig idag....






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0