ÄNTLIGEN!!

Ja äntligen kom internet igång igen. Finns ju för sjutton inget att göra när lillan är på dagis annars. Det har alltså åskat hela jävla morgonen så jag har inte kunnat sova! Jag vaknade runt 5 och då åskade det rejält. Låg vaken fram till halv 7, då lyckades jag somna om till kvart i 7 eller nått och då var åskan tamejfan rakt över oss! Ååh jag som hatar åska..! Tur att Jesper låg bredvid mig. Han hade också vaknat. Fy sjutton gubbar! Och inte orkade vi gå upp och dra ur några elkablar heller, hehe. Vi var ju svintrötta båda två och jag vågade inte gå upp själv så det fick vara. Men det verkar som att allt i våran lägenhet har klarat sig i alla fall. Internet och tv-kanalerna lade av. Men det är ju inte för att vi inte drog ur. Det måste ha slagit ner i någon ledning någonstans. Inte så konstigt som det åskade idag. Vi kan alltså fortfarande höra hur det mullrar! Helt sjukt! Har nog aldrig varit med om att det har åskat såhär länge någon gång.. Jaja, någon gång ska ju vara den första sägs det.

Nog tjatat om åskan. Idag började ju Tindra om på dagis igen. Men det var då så virrigt där nu på morgonen så jag hann inte ens prata med dagisfröknarna om vilka tider som gäller. Men jag fick hem en lapp som vi skulle fylla i med Tider och dagar och sånt. Aja, tänkte bara visa en liten bild på hur Tindra såg ut idag. Hennes dagis-outfit, hehe.



Men jag kanske skulle vänta med att prata med dagisfröknarna. För jag har precis suttit 20 minuter i en telefonintervju med ett företag som heter CPM. Jag har sökt ett jobb som merchandiser för loreal och maybelline. Det handlar egentligen bara om 4 veckor men då får jag i alla fall jobba liiite innan jag ska gå och vara mammaledig igen. Så hon skulle återkomma till mig under morgondagen senast. Så då får jag veta. Lite synd att jag måste åka i min egna bil bara men dom betalar i alla fall milersättning på 18 kr milen. Men man ska ha råd att lägga ut dom soppapengarna också. Hmm..jaa jag får nog fundera lite på detta och disskutera med Jesper. Men det lät väldigt roligt i alla fall. Man skulle få en utbildning också. Redan på måndag skulle den vara. Men grejen är den att utbildningen är i STOCKHOLM!? Hur sjutton..det glömde jag fråga..hur ska man ta sig dit då? Betalar dom resan? Får man hotell eller ska man hitta sig någonstans att bo själv? Men jag gissar väl att jag får info om det imorrn om jag nu skulle få jobbet. Usch..jag blev lite nervös nu...men jaa..jag har räknat lite nu. Jag får alltså lika mycket i lön av dom som jag får av a-kassan när jag går hemma. Nu blev jag skeptisk. Sen glömde jag ju fan fråga om arbetstiderna! Ååh jag blir galen på mig själv ibland..

Känns som att jag skulle kunna sitta och skriva en hel roman idag.. Men jag ska inte göra det tror jag. Men jag vill bara skriva av mig och det är ju det bloggen är till för egentligen. Jag funderar på att ringa till arbetsförmedlingen istället. Fråga om man inte kan få en praktikplats eller nått istället. Ääh orkork!

Jag fick endel klagomål (läs av Jesper, haha!) att man inte kunde läsa vad jag skrev med det förra teckensnittet jag hade så jag bytte till detta. Är det bättre? För jag vill inte ha det vanliga tråkiga fula teckensnittet. Aja nu får det vara såhär. Och nu ska jag sluta skriva.. Jag ska nog väcka Jesper tror jag.. Klockan är ändå halv 11.
Ha en trevlig dag på er!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, jag skulle just gnälla lite för att man inte kunde läsa det andra teckensnittet, men nu var det bättre! =)

2009-08-10 @ 14:18:06
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0