Barnmorskebesök!

Nä vi åkte aldrig och käkade någon lunch. Det blev en liten frunch här hemma istället. Bestod av kräm och mjölk, smörgåsar med korv och majonäs på. Mumma! Tindra älskar kräm! Och korv gillar hon med, hehe. Det är ju bra i alla fall.Så det blir thaimat till middag istället, hehe. Köper dock hem så det är väl inte riktigt lika mysigt kanske, men det får gå! Friterad kyckling med currysås och ris! Mums! Ska bli roligt att se vad Tindra tycker om den maten! Nu får hon dock middag lite tidigare än vanligt, men hon fick ju även "lunchen" tidigare så förhoppningsvis gär det väl bra ändå.

Nu har man ju kommit hem från barnmorskan. Allt gick bra. Jag glömde dock att fråga om jag fick väga mig så det vet jag fortfarande inte om jag har gått upp eller inte. Men jag får väl ta och köpa batterier till min egen våg istället någon jäkla gång, haha! Det var ju inga provtagningar heller denna gången. Kollade dock hjärtljuden och hon kände lite på min mage. Så nu börjar jag faktiskt vara ganska säker på vad det är där inne.. Hon sa att jag än en gång har en typisk tjejmage formad som en handboll. Hjärtljuden låg på 147 slag/minut och det är precis samma som med Tindra. Men som sagt, vi ska väl inte ropa hej ännu!? Fick en ny tid också. Den 15 september klockan 10.30. Så det får jag icket glömma! Bebisen var ruskigt livlig i alla fall, haha. H*n ville inte alls vara med och lyssna hjärtljud. H*n flyttade på sig så vi bm fick flytta den där saken hela tiden. Och rätt som det var kom det en kick som smällde till i högtalarna, haha. Lät lite roligt faktiskt. Så fick jag mitt moderskapsintyg också som jag ska skicka in till fk. Sen var det inte mycket annat som blev sagt. Jag kommer inte ens ihåg vad det var jag skulle fråga min bm om..hmm.. Jo vi pratade om huvudvärken men hon sa att det antagligen inte var någon fara att det berodde på spänningar i nacken eller liknande. Kan säkert vara så.

Nää nu ska jag ta och plocka undan lite så att vi får plats att käka! Kommer nog skriva mer ikväll om jag får iordning på den där rackarns designen som jag håller på med. Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Mindy

Så underbart att höra lillens hjärta slå...det är så underbart att höra..för man blir helt tårögd när man väl hör det..det slår så snabbt...Ska om 2 veckor ca till barnmorksan för höra hjärtat slå igen & göra prover & sen boka in tid för den där socker prövning så man inte har socker under graviditeten...Allt är bra med mig & bebisen..han sparkar & har sig ..specillet efter man ahr ätit något onyttigt..hihihi.kram kram

2009-08-20 @ 14:50:43
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0