Hus och sånt

Jag kommer på mig själv med att sitta och kolla på hus. Det värsta med det är väl att man blir så himla sugen på att skaffa ett? Jag har i alla fall hittat ett hus som jag vill ha. Inte så fasligt dyrt. STORT med öppen planlösning och 4 sovrum, bastu och en stor tomt. Dom begärde 635000 för huset. Som sagt, inte dyrt alls egentligen. Det såg rätt nyrenoverat ut också. Ååh jag vill ha det! Problemet är väl att det inte ligger här i närheten direkt. Det ligger uppe i norrland en bit utanför Piteå.. Jaa, nu blev man inte mindre sugen på att flytta upp. Dessutom finns det endel jobb i Luleå som jag skulle kunna söka. Men men, vi skulle aldrig ha råd att flytta just nu. Betala flyttfirma och grejer. För vi lär ju behöva en lastbil för att få plats med allt. Dessutom har vi inget drag på bilen så vi hade aldrig kunnat dra upp allt själva. Så det skulle kosta multum. Sen har ju Jesper ett fast jobb här nere, det har han ju inte där uppe. Och skulle han säga upp sig så får han ingen a-kassa fören 45 karensdagar eller vad det är.. Nää vi får nog lägga planerna på is skulle jag tro. Jag satt till och med och kollade lägenheter idag! Ja herre gud..

Yr.no ljög för mig i alla fall. Ingen sol i sikte. Men jag måste nog erkänna att det är ganska skönt. Det är ingen tryckande värme. Jag är lättad. Men blev lite ledsen när jag insåg att jag och gumman inte kan åka och ta ett kvällsdopp sen. För jag vill ju inte att hon ska frysa. Men men, klockan är ju bara 12 så mycket kan ju förändras, även om det inte ser så ut.

Nää nu ska jag lägga mig på soffan..är svintrött!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Om det skulle vara så att du får jobb där uppe så kan man söka bibrag för flytten hos arbetsförmedlingen

2009-08-09 @ 13:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0