Hyrt film och ska mysa

Ja ikväll blir det en myskväll. Har varit iväg och hyrt lite film och ska tända lite ljus sen. Jaa och jag hittade faktiskt filmen i skuggan av värmen, hihi. Så den ska vi se! Men det blir inte fören efter Tindra har gått och lagt sig. Orkar inte titta på filmerna före. Sen har Jesper börjat se mannen som kunde tala med hästar. Den är klar klockan 20 så jag vette fan om han vill se klart den innan..hmm..får väl se. Just nu vill jag inget hellre än att lägga Tindra i sängen. Hon är trött och grinig och garanterat hungrig. För hon åt ingenting till middag. Men nu är jag less på att dalta runt med henne så äter hon inte får hon vara utan mat, så är det bara!

Appropå mat så skulle jag nog aldrig köpt någon ny marinad eller vad jag ska kalla det..för något gick brutalt fel. Jag slängde på en slags sås/marinad på kycklingfiléerna 15 minuter innan dom skulle in i ugnen (på flaskan stod det 10-30 minuter innan). När ugnen blev varm stoppade Jesper in filéerna i ugnen och lät dom vara där. Jag själv tog moppen ner till hemmakväll och hyrde film. Sen till spara för jag skulle köpa mer frityrolja. Men när jag är på spara ringer Jesper och säger att jag ska ta ut pengar till pizza istället. För kycklingen är förstörd. VA? Vad har hänt? Fick sedan en mms-bild som såg förjävlig ut. Kycklingen var som en stor svart bulle. Såhär ser den ut nu:



Ser mumsigt ut va? Nää, så någonting gick som sagt brutalt fel. Vad det är vet jag inte då kycklingen max varit inne i 30 minuter. Sist jag gjorde kyckling i ugnen var den inne en timme. För kycklingen är djupfryst! Nåja, vad ska man göra? Jag kommer aldrig mer köpa den Teriyakimarinaden i alla fall. Det vågar jag inte.. Kanske skulle höra av sig till konsumentkontakt och visa en bild, haha! För nått måste ju ha gått fel. Ser ju ut som att vi slängt bakpulver på den, haha! Tur att pizzerier finns säger jag bara!

Nåja, sånt är livet. Nu ska jag försöka underhålla min griniga dotter. Hon ska i alla fall få lite välling. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ugnen kanske stod kvar på start?

2009-08-23 @ 23:16:27
Postat av: MAlin

DEn ser ju ut att ha vart inne skiit länge??!! :O hade ni rätt grader på för djupfryst då?

2009-08-24 @ 09:49:28
URL: http://maliich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0