Lite ditt och datt!

Detta med svininfluensan alltså. Jag vet inte riktigt vart jag står i den frågan. Jag är inte nojig, det är jag aldrig vad gäller sånna här epidemier. När galna kosjukan kom brydde jag mig inte heller värst. Och nu ska man få gratis vaccin mot denna influensa och vilka står först på tur? Självklart gravida! Men jag tvekar lite. Dom har ju inte hunnit kolla om detta vaccin ger fosterskador till exempel. Hur ska man då våga ta det? För jag skulle ju aldrig förlåta mig själv, eller läkemedelsföretaget, om detta skulle göra någon som hellst skada på barnet i MIN mage!? Sen hatar jag sprutor också och tar hellst ingen i onödan. Men jaa, jag får väl grunna lite till på detta. Kanske se om man kan hitta lite mer info. Det är trots allt MINST en månad kvar innan detta kommer till Sverige.

För att lämna detta med vaccin så tänkte jag säga att jag har läst ut I skuggan av värmen nu. Alltså jag ryser! Detta är nog bland de mest spännande böcker jag har läst! Man blir arg, frustrerad, ledsen, glad och besviken i dessa böcker. Om ni har läst några av mina inlägg innan så är ju detta en serie böcker skrivna av Lotta Thell. Det är en serie på 5 stycken böcker och det handlar om en tjej som heter Eva. Hon är tung heroinist och man får följa hennes liv. Lotta skriver alltså om sig själv. I denna boken, i skuggan av värmen, (som är bok nummer 2 i serien) har Eva fått ett jobb som väktare, tro det eller ej! Hon har en hund, Nettan, som hon älskar över allt annat. Hon försöker få vardagen att gå ihop med jobb och heroin på samma gång. Hon blir upptäckt av sin arbetsledare och hon hittar sin stora kärlek. Jaa, spännande som bara den kan jag säga! Jag måste verkligen rekomendera ALLA att läsa dessa böcker! Otroligt bra och spännande! LÄS DOM NU!!



Sen ska jag bara skriva några rader om Göteborg. Inte om vad vi gjorde där men allmänt om Göteborg. Jag AVSKYR Göteborg. Eller nää..inte staden i sig men alla jävla idioter som finns i trafiken där! Som inte vet att man tamejfaan inte ger sig in i en korsning om man inte kan ta sig ur den UTAN att hindra andra trafikanter! Jag talar om rödljuskorsningar. Idioter som kör in i korsningen trots att det är bomstopp och sen inte kan flytta sig en meter. Dom måste väl för fan inse att dom inte kommer fram fortare fastän dom ställer sig ivägen för andra? Nää jag avskyr trafiken i Göteborg! Kör som idioter gör dom med..Ta inte illa upp Göteborgare men jag måste erkänna att jag har det JÄVLIGT bra i Uddevalla..

Nää, nu avslutar jag detta inlägg med en bild från lek o bus. Resten av bilderna ligger här: http://mrsanderss0n.bilddagboken.se  Natti natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Eva

Detta med svininfluensan känns så upphausat av pressen. Jag vet inte heller hur jag ska göra om jag blir erbjuden vaccin, här i Norge är det nämligen inte bestämt hur det blir ännu.



Är det dom böckerna, eller en utav dom som dom gjort film av nu? Dom verkar bra så jag ska nog spana in dom lite.

2009-08-21 @ 21:54:08
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag googlade på det och I skuggan av värmen är film nu. Jag vet inte så mycket om den, men jag har lyssnat och läst lite om den då hon som gjort filmen är storasyster till en som jag gick i skolan med =)

2009-08-22 @ 09:29:42
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0