Fingerfärg!

Ikväll har vi haft skoj serni! Eller i alla fall Tindra som har fått kladda, haha! Hon fick fingerfärg i julklapp av sin farbror Björn så det har vi testat för första gången idag och kul var det! I alla fall ända fram tills att hon smakade på färgen, då ville hon plötsligt inte greja mer, haha! Tror inte att det smakade så gott.. Men jag fick ju några bilder på mästermålarn i alla fall! Nyfikna?

Jag tänkte ju att nappen kanske hjälper mot att stoppa skiten i munnen men hon lyckades ändå, haha! Kladdigt blev det men det är det värt. Denna fina bilden ska vi i alla fall spara som hennes första riktiga teckning.



Så efter detta spektakel blev det att slänga ungen i badet kan jag lova, hehe. Men det tycker hon ju också är roligt. Tror nog att det blir roligare för varje gång hon badar. För idag kom hon på att hon kunde ligga på mage i badet och sparka med fötterna så att det plaskade värre än nånsin förr, haha! Tur att hon älskar vatten, för det gör både jag och Jesper med. Så jag ser verkligen fram emot att åka till skara sommarland till sommaren. Vi ska som vanligt dit över midsommar. Är det någon som vill hänga på föresten? Vi kommer boka stuga så fort dom släpps bara för att få bra priser och platser så hör av er om det låter intressant!

Jaja, jag bjuder väl på en badbild också då..



Har hon inte bus i blicken så säg?! Haha! Trollunge!

Sen tänkte jag bara visa er allergiker en bild också, hehe. Tindras prickar.. Sist hon fick sånna här prickar hade hon ju också ätit tomat dagen innan. Jag trodde ju att hon hade fått typ charlakansfeber eller nått eftersom att hon hade haft feber en hel vecka när prickarna uppstog och hon verkade som sagt ha ont i halsen. Men eftersom dessa prickar nu kommit igen och jag vet att hon åt ketshup igår så är jag nästan helt hundra på att det faktiskt är tomat ungen är allergisk mot. Men detta kan ju växa bort och det verkar bara vara mot tomat som inte är tillagad. För tomatsås i mat och sånt är inga problem liksom.. Nåja, här kommer en prickig mage.



Hon ser likadan ut på ryggen och upp i nacken. Jag vet inte om ni ser på dom mindre bilderna högre upp, kolla i hennes panna så ser ni fläckar, dessa fläckar är också prickar som jag gissar är av samma slag. Även i hårbotten kan man syna några sånna röda fläckar. Så vad tror ni? Håller ni med mig om att det kanske är tomat? Jag försökte i alla fall få tag på bvc hela dagen men som vanligt är det omöjligt..suuuuck! Visserligen finns det väl inget dom kan göra men hade varit skönt att kanske få det på papper att hon är allergisk så att man kan ge dagis och såntdär att hon inte får äta det rått och ketshup då.. Blir i alla fall att säga till när dagis öppnar igen. Synd faktiskt då hon verkligen gillade att doppa sina strips i ketshup. Enda sättet att få henne att äta ordentligt är när hon får "doppa" i någon sås.. Aja, finns väl annat..

Nää, detta får nog bli sista inlägget för ikväll. Jag ska försöka komma i säng i vettigare tid idag. Kanske jag kan sova några fler timmar även om dom inte blir många eftersom jag vaknar sjuhundrafemtioelva gånger per natt. Har fått in lite fler gissningar också men jag skriver upp dom imorn. Detta är faktiskt Tindras inlägg! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0