Kyla och frost, underbart!

Jaa, det var nästan så att man gruvade sig lite för att gå ut imorse. Fick höra att det skulle vara 8 minusgrader. Och alla norrlänningar som har hälsat på här nere i söder när det är 8 minus vet att det känns som minus 30 hemma! Nåväl, det var bara klä på sig och bege sig till dagis. Dock var det inte 8 minugrader utan bara 4, så det var faktiskt rätt skönt.

Tindras förberedelser för dagis var idag att ta på sig skorna själv. Som hon för övrigt har lärt sig vid detta laget. I alla fall gummistövlarna, hehe. Men det är ju, som alla redan vet, inte det lättaste att få skorna på rätt fot. Men det var roligt ändå, vi skulle ju faktiskt till dagis..

Innan ni nu börjar gapa på att jag inte skulle klä på ungen tillräckligt för att gå till dagis kan jag ju säga att det tar en halvminut att GÅ till dagis. Termobyxor, fuskpolo, tjocka vantar, vinterskor och tjocksockar låg redan på dagis, just so you know!

Som ni förstår tog jag faktiskt med mig kameran när jag gick och lämnade Tindra. Dock har jag kommit fram till att jag är otroligt jäkla ostadig på handen när det gäller lite längre slutartider (det var ju lite halvmörkt). Så jag vette sjutton om macrofotografering är någonting för mig.. Men det kan ju bero på att jag frös också, hehe. Men 3 bilder lyckades jag få ihop i alla fall.

Just nu sitter jag och lyssnar på lite julmusik. Jag börjar faktiskt få lite julstämning konstigt nog.. Jag brukar aldrig ha det annars, i alla fall inte så här "tidigt". Men till helgen ska vi baka pepparkakor hade vi tänkt. Tindra ska självklart få hjälpa till, hehe. Jag funderar faktiskt på om jag skulle försökt mig på ett pepparkakshus också. Nej jag gör inga egna formar eller så, det köper jag färdigt så att jag bara kan "klistra" ihop det. Hmm..ja jag får fundera lite på detta.

Men nu ska jag ta och kika vidare faktiskt. Men för er som undrade så är ljusstaken (stjärnan som jag fick igår) köpt på jysk, hehe. Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: mina

Söta bilder på din dotter :) Sånt charmtroll :)

Fina bilder med frosten på :) Du är jätte duktig.kram

2009-12-02 @ 09:49:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga bilder, och en toksöt dotter med underbara röda stövlar!

2009-12-02 @ 10:34:39
URL: http://sannahagert.blogspot.com
Postat av: jennifer

Hoppas du skojar! Här är det 4.6 och de är askallt!! inte skönt :o + mer än 20cm snö :O Hahaha :)

2009-12-02 @ 14:04:15
URL: http://jenniiferwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0