Mysfaktorn är hög!

När man kommer hem till oss är mysfaktorn utomhus otroligt hög. I alla fall enligt mig. Jag älskar att julpynta utomhus! Massa lampor och sånt är så himla fint! Sen finns det säkert dom som tycker totalt tvärt emot, men inte vi. Jesper är helgalen i allt vad sånna här lampor heter så det kanske är han som har smittat mig lite? Hehe! Jag tycker i alla fall om det och ni har ju fått se hur våran framsida ser ut. Men nu har våran framsida blivit ännu mysigare tack vare snön som kommit.

Ser kanske inte ut att vara så mycket snö men vi har alltså en halvmeter på sina ställen. Men eftersom det blåste så pass mycket när snön väl kom så blev det drivor istället, hehe. Kallt har vi i alla fall. Vi har haft upp emot 10 minusgrader här under dagen och nu är det ännu kallare. Huttrar gör man i alla fall men det är mysigt. Hellre såhär än 4-5 plusgrader, slask och regn! Imorn får vi se om vi orkar ta oss en liten promenad. Jag är lite halvt fotosugen faktiskt, hehe. Vill fota lite snö medan vi har det liksom, haha! Nåja, vi får se imorn.

Även inomhus är det ganska mysigt nu för tiden. Tomtar, julgardiner, massa ljus och dylikt. Så jag fotade faktiskt våran lilla tomtefar som i vanliga fall brukar stå på bänken men stod på köksbordet nu medan vi åt middag. Blev för övrigt fläsknoisette med potatisgratäng och bearnaissås! Det satt gott i kistan!

Vad ska man hitta på nu då? Jag är lite halvt rastlös faktiskt. Hade jag inte fått så jäkla ont i ryggen och höfterna när jag städade här hemma förut så hade jag nog tagit bilen och åkt och köpt nått gottit att smaska på, hehe. Men det är så sjukt jobbigt att köra bil så jag orkar inte. Går det nått bra på tv? Antagligen inte, det gör det aldrig på lördagar..

Imorn blir det julgranspyntning för hela slanten! Nu får ni ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Nina

gud va fint det va. kanon fint!! :D



blev det någon sol hos er i helgen? här har det bara snöat å snöat. storm!



hoppas ni får en bra 4e advent!

krams

2009-12-20 @ 10:17:16
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Johannah

Oj så fint!

2009-12-22 @ 09:52:39
URL: http://www.glife.se/J_S

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0