Snöbus!

När Jesper åkt till jobbet och traktorn hade skottat färdigt här ute så klädde vi på oss. Tindra vad för övrigt helt besatt i traktorn och skulle bara stå i fönstret och titta på den, haha! Hon vägrade gå därifrån fastän traktorn hade åkt.. Men till slut lyckades jag få henne därifrån och vi kunde klä på oss. Väl där ute så sopade jag bort vallen som traktorn hade gjort utanför våran ingång och Tindra gick och klämde på snön och tyckte att det var otroligt spännande för högt skrattade hon! När jag var färdig med detta satte jag Tindra i pulkan och gick ner mot stora lekplatsen. När hon fick syn på gungorna skulle hon gå sa hon. Men det var ju inte lite snö där kan jag tala om, haha! Men till gungorna skulle hon och hon skulle minsann gå! Vi kom fram till gungorna efter några stupningar, hehe. Tur att snön var så mjuk. Upp i gungan och hej vad roligt det var! Hon nådde ju nämligen snön med fötterna, hehe! Vi var där nere en stund, försökte gå lite mera men ramlade bara i den djupa snön, hehe, sen gungade vi lite till och sen gick vi hemmåt. Tindra började tjöta om boll och jag fattade ingenting! Men när jag insåg att det faktiskt låg "bollar" längs med hela plogkarmarna förstod jag att det var en sån "boll" hon ville ha. Hon fick en sån boll sen traskade vi hemåt. Det märks att kroppen inte längre är som vanligt för gud vilka kramper jag fick bak i ryggslutet! Jag var tvungen sätta mig på en stol här utanför när vi kom hem. Men Tindra trivdes ute till tusen och jag mådde nästan dåligt för att jag tvingade henne in för att äta lunch och vila. Men vi var ute i en timme i alla fall, det är alltid nått. Och ungarna blir ju såå underbart söta när kinderna blir alldeles äppelröda av kylan. Dock är jag lite förvånad..trodde faktiskt att Tindra skulle smaka på snön..men inte ännu. Tog några bilder när vi var ute men dom är inte av bästa kvalité då jag bara tagit med mobilkameran!

Vad händer resten av dagen då? Jaa, när Tindra vaknar ska vi klä på oss ännu en gång. Sen ska vi gå till bussen och åka ut till torp tänkte jag. Ska handla lite smått och sådär. Kanske går och kikar om man kan hitta en finklänning till Tindra. Hon har faktiskt inga direkta "finkläder" om ni förstår vad jag menar? Alltså om man ska klä upp sig för kalas och sånt. Så det kanske jag skulle kunna köpa till henne med pengarna hon fick från min storasyster A-C och hennes mamma Ulla. Men vi får väl se vad vi hittar. Tänker inte storhandla direkt då jag inte tar någon vagn med mig till torp. Jag ska ju orka bära hem grejerna från bussen också. Aja, det löser sig väl.

Nää, nu ska jag kolla vidare medan lillan ligger och vilar. Ha en trevlig dag i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0