Suck vilket väder!

Det stormar och snöar värre än jag vet inte vad! Och det är riktig jäkla blötsnö som kommer också. Det går inte att gå utanför dörren för det känns som att det snöar spik rakt i ansiktet. Nej fy! Sånt här väder kunde jag vara utan alltså. Så just nu sitter Jesper och ser på harry potter (första filmen) och jag sitter och skriver här. Tänkte även lägga upp lite bilder från Tindras lek med nya julklappar, hehe. Hon fick ju liksom inte en pryl, haha! Men jag ska försöka skriva vad hon fick..

x En tågbana i trä med djur och figurer (av sin mormor)
x En gunghäst (av sin farmor)
x Kläder (farmor)
x Pengar på sitt sparkonto (sin morfar)
x Pyjamas (Jespers mormor)
x Fårskinnsfäll (min mormor)
x Bok (sin moster Jessica)
x 3 olika pussel (av oss, farmor och Jespers mormor)
x Pengar som vi inte köpt något för ännu (sin moster Anna-Carin och Ulla och min gammelmormor)
x Leksaksbuss (av oss)
x Filmer med nalle puh, musses klubbhus, Tingeling och mumintrollen (av oss)
x Lego duplo (av oss)
x Fingerfärg (farbror Björn)
x En kudde som farbror Felix gjort på slöjden som det står Tindra på
x En docka (Faster Frida och farfar)
x En bärbar cd-spelare (Pelle och sina mostrar Alex och Jennifer)
x Tofflor som såg ut som katter (Frida)
x En pulka som hon fick några dagar före jul (min mormor)
x En bil med musse pigg som chaufför från musses klubbhus (Björn)

Nu tror jag inte att jag har glömt något..fast det har jag säkert. Förlåt för det i så fall för jag orkar inte springa in i Tindras rum och titta just nu, hehe. Men hon har i alla fall lekt med endel av grejerna idag. Hon är verkligen nöjd över det mesta tror jag. Och ännu är hon som sagt inte klar. Vi har endel saker kvar att köpa men vi vet inte riktigt vad än, hehe. Det är svårt även för oss att få pengar för att gå och köpa nått som Tindra behöver eller vill ha, hehe. För nästan alla i min släkt har ju skickat pengar så att vi får gå och köpa saker till henne och det har inte varit så lätt som man tror, hehe. Men spela roll om hon får det igår eller om en vecka liksom. Hon får det i alla fall. Det blev nog mycket för stackarn igår, haha! Och även imorn får hon ju lite mer när vi ska hem till hennes farfar och äta lite mat och sådär. Blir nog trevligt. Men som sagt, lite bilder kan jag ju bjuda på i alla fall. Här kommer dom!

Jag tyckte att mittenbilden blev så gullig när hon skulle ge dockan en puss, hehe. Men som sagt, hon ser väl ganska nöjd ut eller? Haha! Sista bilden har hon ju fått på sig pyjamasen och är redo för sängen också. På dom första bilderna har hon kläderna som hon fick igår på sig.

Fick även en annan rolig bild på Tindra idag, haha! Kanske bara jag som tycker att den är rolig dock. Det är nämligen så att hon har hittat våran lilla kompaktkamera och den tycker hon är superrolig! Hon springer runt och säger "kort" och så viftar hon med den, haha! Hon vet i alla fall vad man ska göra med den. Undra om fotointresset kan gå i arv? Haha!



Lilla pluttefian min. Nu har hon dock somnat och det är lugn och ro i huset. Trodde aldrig att hon skulle somna så pass snabbt med tanke på att hon låg och vilade i över 2,5 timme förut. Vi blev tvugna att väcka henne! Men hon är väl fortfarande trött efter igår antar jag. Plus att hon vaknade klockan 6 även imorse trots att hon somnade sent igår, suck.. Hoppas hon kan sova lite längre imorn då.

Vad har vi annars gjort idag? Jaa, vi var ute på torp en snabbis imorse, men allt var ju stängt så det var ingen idé så vi åkte till spara och handlade sen åkte vi hem och här har vi varit hela dagen. Såg en film medan Tindra sov och har bara tagit det lugnt. Nu ska jag snart gå och vara social med min man men jag kände för att skriva av mig lite, haha!

Nu tänker jag bara skriva, fastän jag redan tackat dom flesta, TACK TACK TACK för alla fina julklappar som både vi och Tindra har fått! God jul på er och jag skriver nog inte mer idag.. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anki

Med den där kameran spelar det ingen roll om det e utan el med blixt, den SUGER...just därför ska ju införskaffa en ny :P Hoppas ni haft en bra jul iaf..hälsa...kram

2009-12-26 @ 00:31:05
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej på er och god fortsättning!

Tusen tack för julklappen den var verkligen fin. otroligt fina kort. Du kan ju funderapå om du ska sälja den gammla kameran och vad du ska ha Benny är kanske intresserad och nu har du ju inte så många dagar kvar till det nya året så knip igen// Många kramar mamma

2009-12-26 @ 09:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0