Surkart!

Ja jag vet inte riktigt vad det har varit med min dotter idag. Hon har verkligen inte varit på sitt bästa humör direkt..! Hon har varit ordentligt sur och grinig. Hade hon varit tonåring hade jag börjat misstänka puberteten alltså, haha! Nää men hon har gnällt, gjort grimaser, skrikit och slagit oss. Mindre trevlig dag från hennes sida med andra ord. Dock var hon glad när hon fick äta spagetti och köttfärssås med en isglass till efterrätt, hehe. Och sen kom vi äntligen på vad det är hon går runt och sjunger hela dagarna i ända. Det låter liksom "bippbappbippbapp" och så gör hon någonting med pekfingrarna. Idag kom vi fram till att det är jullåten "tipp tapp tipp tapp" ni vet? Tomtenissarna som trippar fram på tårna? Hur som hellst så är det den hon går och sjunger. Vi satte på den idag av en slump och hon blev alldeles till sig och började sjunga som en tok och dansa och vifta med händerna. Så jag antar att detta är en låt som dom "tränar" på dagis inför luciatåget. Hon verkar gilla den i alla fall. Min lilla surkart!

Nu har jag precis suttit och slagit in julklappar och jag tycker att det är såååå tråkigt! Jag fick ont i ryggen, tejpen är inte alls min bästa vän, Freya försökte roffa åt sig snörena på dom färdiga paketen och pappret tog slut, suck! Sen kom jag även på att jag glömde köpa namnettiketter också! Uuusch vad jag ogillar att slå in julklappar. Men nu är det inte så mycket kvar i alla fall. Känns skönt. Men måste som sagt köpa liiite mer papper plus namnlapparna. Får nog göra det imorn.

Nu har jag i alla fall planer på att gå och lägga mig alldeles strax. Men problemet är att jag blev pigg. Antagligen för att jag somnade i ca 1½ timme här i förmiddags. Inte bra! Borde veta bättre, men skönt var det. Tror dock inte att jag kommer ha några större problem med att somna ikväll ändå. Nååjaa, nu avslutar jag blogginlägget med en bild på Tindra från förra julen, hihi! Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0