Öppna förskolan!

YES! Jag tog mig dit. Det var ett stort steg för mig att ta kan jag säga. För vissa är det en baggis men jag har haft väldiga problem med att ta mig dit själv. Jag ville inte gå dit själv, jag är feg för sånt. Grannen har ju lovat att följa med mig dit, men hon var så himla förkyld idag, men jag gav mig inte. Funderade imorse om jag skulle strunta i det, men jag gav mig inte. Jag kände att jag var tvungen att ta mig ut från lägenheten och träffa lite nytt folk. Så nu känner jag mig stolt över mig själv. Som sagt, detta var ett stort steg för mig. Så nu klappar jag mig själv på axeln lite. För Tindras del tyckte hon att det var ganska skoj tror jag. Hon skrattade och tjoade åt alla andra bebisar som kröp runt där, lekte med alla leksaker hon kunde hitta. Ja jag tror hon var ganska nöjd. Det var ju faktiskt rätt många bebisar där. Och så fick jag veta att alla unga mammor i åldrarna 16-22 SKA bli erbjuden att gå i en "ung-mamma-grupp" på öppna förskolan av sin barnmorska. Varför blev inte jag det för?? Jag blev lite putt faktiskt. Men ledaren där på ÖF sa att jag kunde komma nu om jag ville. För barnen var i ganska blandade åldrar. Så jag funderar faktiskt på att åka dit på Tisdag. Kan ju i alla fall gå dit och se om det är nått att ha. Om nån där har barn i samma ålder som mig. Så får väl se om jag kommer mig dit på Tisdag. I annat fall kommer jag nog åka till öppna förskolan på nästa torsdag i alla fall. Trevligt trevligt.

Skulle behöva åka och handla med. Funderar på att ta bussen ut till torp sen. När Jesper åkt till jobbet. För jag orkade inte ställa in bilen i garaget när jag kom från öppna förskolan så bilen står på parkeringen och jag har betalt för parkeringsplatsen, haha. Jag vet, klantigt. Men jag kan inte tänka på allt heller. Sen hade Tindra somnat i bilen med så jag ville inte krångla så mycket med henne. För jag kan lova att hon var TRÖTT efter öf. Haha! Lilla fisan. Kanske jag kan gå en sväng på torp med, i lugn och ro, utan en stressnisse, haha.

Just det jag skulle ju visa bild på Tindra med, haha. Om inte alla redan har sett bilderna på bilddagboken. Så här kommer hon i stående.


Och häromdagen hade Baileys fått lite sällskap i kattställningen som vi har ute på baksidan, hehe. Titta!

Den är så underbart fin den kissen. Ja, Baileys med, men den andra katten. Jättemjuk och go päls, skitmysig helt enkelt.

Nä nu ska jag äta lite frunch. Fil och kalaspuffar, hihi.
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jo, visst värker fötterna. Men det är något man får tåla, haha ;D Iallafall när man är kort som jag :)

2009-02-12 @ 19:09:49
URL: http://jenniferwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0