Jag har lite frågor..

Undra om någon vågar svara på dom. Men jag har suttit och läst några foruminlägg på en hemsida, säger inte vilken. Men jag blev bara mer och mer förbannad ju mer jag läste. Here it goes.
Det var en tjej som hade varit och handlat i en butik någonstans. Hon hade uppmärksammat 2 föräldrar som hade någon typ aav paraplyvagn där ena barnet sitter som vanligt och sen fanns det plats för den minsta bebisen under..på nått sätt. I alla fall så hade bebisen (högst 2 månader) legat FULLT påpälsad med overall knäppt upp till hakan, tjock mössa och vantar. Föräldrarna hade stått ca. 1,5 meter från vagnen och ignorerat bebisen totalt! Och ungen skrek nästintill i panik, vad brukar man göra då? Personligen om det hade varit min unge som skrikit hade jag ju genast tagit upp ungen för att kolla vad som är fel och tröstat och kanske tagit av mössan ller i ala fall öppnat overallen. Men inte dessa föräldrar. Hur hade ni gjort om det hade varit ni som var föräldrar och eran unge som hade skrikit?? Och hur hade ni reagerat om ni hade gått förbi och sett detta? 
 
Tjejen som såg allt detta gick fram och frågade föräldrarna vad dom höll på med, men dom hade inte ens svarat henne. Hur fan tänker man när man inte ens går fram och i alla fall tar upp den stackars bebisen? Och inte ignorerar bebisen totalt..?! Jag förstår inte detta alltså...usch vad arg jag blir när jag läser sånt där..

Ville bara skriva av mig lite..hur hade ni reagerat??

Kommentarer
Postat av: Ronja, Mindras mamma

Du har fått en award av mig, eftersom jag gillar att läsa din blogg :D

2009-01-14 @ 13:01:37
URL: http://lillaronja.blogg.se/
Postat av: Eva

Antar att dom hade en phil & teds vagn. Jag tycker dom ser hel skumma ut.



Riktigt konstiga föräldrar måste jag säga. För det först öppnar man väl alltid upp lite om man går in på en affär om man inte bara ska in och ha två grejer. Sen om barnet skriker så släpper man ju allt bara för att kolla varför. Hoppas att det var en engångsföretelse men det tror jag ju inte :(

2009-01-14 @ 13:28:54
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja lilla Knutte är så söööt så hans stackars moster nästan får karies bara av att titta på honom. Min pojkvän börjar bli galen på mig för jag gnäller bara "jag vill ha en bäääääbis" och han säger "ja du ska få, men vi kanske ska plugga klart först och ha jobb!". Haha!

2009-01-14 @ 14:20:29
URL: http://bellamorte.blogg.se/
Postat av: Nina

ja förstår att det va ett riktigt bra köp.. ja ska hitta en å handla den. vill ha en sån!



vet vilken vagn nu menar. har du inte sett en sån? ja tycker den är sjuk. ja skulle aldrig köpa en sån vagn. man har ju inte koll på ungen under. ja har sett en person med en sån. som sagt - ja gillar den inte..



tyckte det va modigt av tjejen som gick fram å sa till. ja brukar hålla tungan i munnen. om ja inte blir fly förbannad. är lite av en fegis. men det är sjukt att de ignorerar ungen. själv vågar man ju knappt släppa blicken från theo. usch va hemskt egentligen =/

2009-01-14 @ 15:12:12
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: martina

Jga tycker det var modigt av den tjejen att gå fram, jag hade reagerat på samma sätt, fan va sjukt. Man kan ju bli galen på människor ibalnd:S och de vagnarna är ju helt sjukt designade:S

kram

2009-01-14 @ 16:32:04
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jag hade nog varit för feg för att säga något, men det är ju klart som fan att man inte ignorerar en bebis som skriker, speciellt inte om den ligger i full påklädnad...

2009-01-14 @ 17:21:22
URL: http://tyris.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0