Kompisar och icke kompisar..

Jag kände att jag behövde ta upp detta ämnet. Det var en tjej som skrev på ett forum att hon känner att hon förlorar alla sina kompisar p.g.a att hon väljer att skaffa barn. Jag tycker att det är riktigt trist när det blir så. Men jag kan säga att jag känner väl igen mig. När jag tänker efter. Förr kunde kompisar fråga om man ville hänga med på fest eller så. Men det är helt dött på den fronten. Speciellt när det gäller just fester. Man dög liksom i nyktert tillstånd med absolut inte annars. Inte en ynka fråga liksom. Jag menar, man går inte i graven för att man fått barn. Så vad är det för fel egentligen? Nu har ju aldrig jag haft översvällande mycket kompisar här nere, men det känns ändå när dom försvinner. Riktigt trist faktiskt. Nu är ju jag gravid igen och dricker inte akohol. Men det hade ju ändå varit roligt att i alla fall bli tillfrågad! Jag kanske hänger med på en fest fastän jag är nykter. Jag frågar ALLTID om VI ska ha fest. Varför kan inte andra göra detsamma? Det är för mig en gåta. Men men, man blir väl helt enkelt död i andras ögon så fort man har barn. Får nog se till att skaffa mig ett umgänge som har barn istället. För dom har nog ungefär samma åsikt som en annan. VI DÖR INTE FÖR ATT VI FÅR BARN!

Men det stämmer ju det som sägs. Man vet vilka ens riktiga kompisar är för dom står bredvid dig i vått och torrt.

Har inget mer att skriva om detta nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0