Morgonens vidunder..

Eller nått, jag vet inte. Kom inte på nått bättre. Men en sak är i alla fall skön. Tindra sov en timme längre än vanligt idag. Härligt värre! Tror minsann att faster och farbror körde slut på henne igår, hehe. Så vi låg och drog oss i sängen tillsammans med Tindra till klockan var halv 9, sen gick vi upp. Och hon var ju full av bus från första stund. Men nu ligger hon och vilar igen. Får väl se om hon vill vila en gång till sen, men jag tror faktiskt inte det. Eller aa, det beror väl på om hon vaknar snart eller inte.

Vad ska vi göra idag då? Jaa, Jesper, Emmelie, Jenni och Anna-Carin har precis åkt iväg in till stan. Skulle hyra en film. Sen ska dom ut till Torp för att Jenni skulle byta ett par byxor och så skulle dom handla lite mat också. Det är ju faktiskt nödvändigt, hehe.

Suck... Undra hur det ska gå med våran stackars bil. Bärgarn sa ju faktiskt igår att det även kan vara ett hjullager som är trasigt ihop med bromsarna. Det låter ju inte som en billig historia kan jag säga. Hur fan ska vi ha råd att lösa ut bilen från verkstan sen? För dom pratade (på servicen) att FRAMbromsarna snart var dags att byta. Det skulle gå på 6000 kr att bara byta frambromsarna. Nu är det höger bak också. Och eventuellt inte bara bromsen.. Såg ut som att hela bakhjulet vobbla när bilen rullade. Så jag är rädd att detta inte kommer att bli billigt alls. SUCK SUCK SUCK! Bilen kanske får stå där tills vi fått tag i pengar. Får väl ställa mig i stan och spela gitarr eller nått, haha! Usch..det är faktiskt inte vidare kul...

Men jag har i alla fall kommit fram till att jag vill ha en ny bil, haha. Inte bara för att det blev krångel med våran. Utan för att hyrbilen var för jävla go´ att köra! Det är en volvo v50 flexifuel. Visserligen går den på etanol men det skulle ändå bli biligare för oss i längden. Den drar ungefär lika mycket som våran Mazda men den är ju betydligt billigare att tanka. Men men, det blir ingen ny bil som läget ser ut nu i alla fall. Men skulle väl tippa på att det blir en v50 i framtiden kanske. Man vet aldrig.

Nä nu ska jag kika vidare.
Ha en trevlig dag i regnet!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan ni inte byta in eran bil som ett inbyte mot en volvo v50 då??:)

2009-07-11 @ 12:04:27
Postat av: Eva

Usch vad tråkigt med bilen =( om det är både hjullager och bromsar så blir det nog dyrt =( men det är väl så det är att ha bil tyväär. Visst är v50 skön min mamma har en sån som jag körde lite när jag var hemma nu, fast den är lite för dyr för oss att köpa.

2009-07-11 @ 12:30:34
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0