Trevligt och mysigt!

Ja till att börja med kan jag säga att idag har Tindra gjort framsteg med maten igen. Hon åt bra med frukost. Yoghurt och smörgås. Och hon åt nästan en hel portion med korvstroganoff och makaroner som jag värmde till lunch. Jag fick i henne halva med skeden. Resten vägrade hon så då åt hon med händerna och lyckades faktiskt få i sig rätt bra med mat själv. Så nu blev jag stolt! 

Sen har det ju faktiskt varit helt ok väder idag. Så vi bestämde oss för att åka och bada. Kräsen som jag är ville jag ju naturligtvis till en sjö. Vi hade tänkt åka ända till sikhall men det blev inte så. Vi åkte till en sjö som hette grindsjön istället. Jag har aldrig varit där tidigare så det var roligt. Det var rätt mysigt där också. Lite avlägset och det var inget folk där heller. Visserligen hade solen börjat gå i moln så det kan ju ha berott på det. Men jag vet inte riktigt. Mysigt var det i alla fall. Och faktiskt rätt skönt i vattnet. Jesper tog några bilder på mig och Tindra när vi badade. Så jag hade tänkt lägga upp dom på bilddagboken nu.

Det är fortfarande varmt ute men det är ingen sol längre och det ser ut att börja regna när som hellst. Det började då blåsa så fruktansvärt. Ser nästan ut att bli åska också. Aja, vi får väl se. Vi ska då i alla fall alldeles strax iväg igen. Vi ska hem till fröken Ohlson en sväng. Hon ville ha lite sällskap. Hon var ju alldeles ensam, hehe. Så nu väntar jag bara på att hon ska skicka ett sms om att hon är hemma. Ska bli trevligt.

Nä nu ska jag lägga upp bilderna.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas ju att jag blir flyttad till i Januari. Det gör ju ingenting om det blir ett december barn men det känns lättare för barnets skull om det blir ett januaribarn, annars måste hon/han vara sist med allt hela tiden i den ålders gruppen ;p

2009-07-15 @ 17:22:58
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, jo! Men jag får hoppas att våran lilla också blir flyttad till januari :)

2009-07-15 @ 22:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0