God kväll!

Ja då sitter man här. Tindra har redan gått och lagt sig. Klockan är kvart över 6..känns bra! Eller inte. men hon var så jäkla trött och gnällig bara för att hon inte sov så länge i sin vilostund förut. Rättare sagt sov hon bara en halvtimme..i bilen dessutom. Så det var väl egentligen bara väntat att hon skulle bli grinig och trött. Men men, sånt är livet.

Nu har vi varit och hälsat på hos Noki, Fia och lilla Tyra. Och självklart lilla Turbo med. Han blev helt galen när han såg oss. Han flög upp i famnen på Jesper. Herre gud. Får väl hoppas att det går bra sen. Nu kanske han inte är lika rädd i alla fall. För nu sprang han i alla fall omkring när vi åkte och låg inte och tryckte under varmvattenberedaren, hehe. Men det ska nog gå bra bara han får vänja sig.

Imorrn åker som sagt lille Casper också. Så nu kommer vi bara ha 2 katter kvar. Kommer kännas tomt men otroligt skönt. Visst vi hade väl kunnat behålla en katt. Men den katten som Jesper i så fall hade velat behålla är ju Turbo, men han är den som fäller mest och har mest fästingar så det hade inte gått ändå. Jag vet dock inte vad vi ska göra med Baileys. Känns som att det skulle vara lika bra att ta bort han. För han är ju så rädd. Ska han behöva flytta till en familj som han aldrig har träffat. Jag vet inte hur det skulle fungera. Fasst det känns ändå som att det är värt ett försök. Skulle det inte funka så får vi ta bort honom. Tyvärr.

Till helgen är det kalas som gäller. Vi ska tydligen ha kalas för Jesper på fredag eftersom han var sjuk förra fredagen då vi egentligen skulle ha det. Sen är det kalas för Jespers mamma på lördag. Hon har ju fyllt 50 år för en månad sen. Men av privata skäl kunde dom ju inte ha kalas då, så det blir nu istället. Kan nog bli trevligt. Sen tror jag inte att det är något mer kalas fören Tindra fyller 1 år. Jag velar fortfarande fram och tillbaka om vi ska ha ett kalas för släkten och ett "barnkalas". Jag får nog fundera lite till. Men det är nog vad det lutar åt i alla fall..men aa..jag vet inte..kanske är roligare med barnkalas nästa år. Då kanske Tindra leker lite mer med barnen också. Jaja, vi får se hur vi gör.

Jag funderar på om vi skulle försöka pallra oss ner till öppna förskolan på torsdag faktiskt. Känns som att Tindra skulle behöva träffa lite annat folk än bara oss på dagarna. Så där kan hon ju få leka av sig lite. Busa med dom andra barnen i en annan miljö. Det ska vi nog faktiskt göra. Sen måste jag börja packa med. Eller rättare sagt VI måste börja. Fan vad vi är dåliga på detta. Sen måste jag fråga dom på 57an om dom flyttar ut nått tidigare. Tänkte i så fall fråga om vi kanske kunde få nyckeln en vecka tidigare eller nått. Det hade gjort så himla mycket. Annars blir det ju PANIIIIK den 1 juni om vi ska hinna både flytta och städa på samma dag. Åååh vad jag hatar att flytta. Men nu får vi i alla fall en lägenhet som vi kan ha LÄÄÄNGE!! Som det var tänkt från början. Fan vi har inte ens bott här i ett år. Aja, det blir nog bra. Skönt ska det bli i alla fall..

Nä nu ska jag kika vidare.
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0