Ishockey och katter

Just nu sitter jag och kollar på hockey. Sverige spelar mot frankrike. Kan ju säga att det känns som att sverige kommer att vinna överlägset. Dom leder med 3-0 efter första perioden, hehe. Jaa, det är ju bra att Sverige vinner men det är ju inte direkt en spännande match. Frankrike suger hårt faktiskt!

Tindra har varit ute och traskat idag, haha. Vi var ute på torp förut och då fick hon gå själv och hålla mig i händerna. Det är skitskoj tycker hon. Hon tittar på sina fötter och skrattar. Hon blev jäkligt less att sitta i vagnen så hon fick gå en sväng. Haha! Så nu övar hon för fullt på att gå faktiskt. Hon ställer sig upp mot ALLT verkligen ALLT! Favoriten är att ställa sig upp mot vårat bord. Och det är egentligen inte så rockigt, för vi är rätt dåliga på att plocka undan saker från bordet så det åker ALLTID ner saker därifrån haha! Jaja vi får skylla oss själva. Men hon har fått ganska bra balans, för hon kan ställa sig upp mot någonting sen släpper hon ena handen så att hon bara håller i sig med den andra och så vinkar hon, hehe.

Nu har Sverige gjort ett till mål och precis i skrivande stund så gjorde frankrike faktiskt ett mål. Så nu står det 4-1 till Sverige. Jag lovar, hade Gustavsson fått stå hade det aldrig blivit mål. Den där jävla Stefan Liv släpper in alldeles för många. Nä jag röstar för Gustavsson!!

Appropå katter så har en av våra katter flyttat ifrån oss nu. Vi har ju bestämt oss för att göra oss av med alla katter. Jag orkar inte städa efter dom längre och varken jag eller Jesper vågar ju plocka bort fästingar ifrån dom så det känns som att vi inte ska ha någon katt. Så Turbo har nu flyttat till ett par kompisar i Dingle. Det känns bra, för där kan vi ju alltid hälsa på han om vi vill. Det kan vi ju inte om han skulle åka till någon annan. Men det känns tomt. Vi saknar han faktiskt lite. Jesper är väl värst, han är helt förstörd och vill hämta hem han igen. Men jag känner att jag inte vill. Turbo är ändå den katten som har haft flest fästingar och det är Krewer som har fått plocka dom. Hujja mej! Jag tar dom inte ens med en pincett! Nåja, det löser sig. Så om det är någon som är sugna på en katt får ni gärna höra av er. Vi har en steriliserad hona och 2 kastrerade hanar varav en är långhårig. Äh, här får ni se bilder på dom!

CASPER



BAILEYS



En mörk bild på Freya



Hör av er om ni är intresserade. Ni kan maila också om ni vill på [email protected]

Vet ni vad..nu har det blivit ännu fler mål i hockeyn. Det står nu 5-2 till Sverige. Hur ska detta sluta. Det har gått halva period 2 bara och det har redan blivit så många mål. Hehe, jaja vi får väl se.

Nä nu ska jag springa och pissa, sen ska jag busa lite med dottern medan jag fortsätter att kolla på hockey.
Ha en trevlig kväll allihopa! 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja fästingar hittade vi =)

2 stycken låg så fint på golvet men nu har vi preparerat han med fästingmedel så han ska vara redo när det är dags att gå ut. ;)

2009-05-04 @ 17:59:55
URL: http://tyris.babyblogg.se
Postat av: sara

vilka söta missar:)

2009-05-04 @ 22:21:31
URL: http://saratisting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0