Gamla bilder!

Det blev visst ett inlägg till, hehe. Men jag hade så tråkigt nu på kvällen så jag satte mig och kollade igenom gamla bilder. Hittade denna..



Det är en gammal "modellbild" som togs på mig i september för 2 år sedan. Tyckte att bilden i sig var ganska fin faktiskt. Men tråkigt som jag hade så satte jag mig och grejade med photoshop. Gjorde en lätt grej bara. Satte en sepiatoning och ökade intensiteten något och även kontrasten ökades.



Sen var jag ju tvungen testa några övertoningar som jag hittade med, haha!
Bild 1: Övertoning som hette "gammalt papper"
Bild 2: "Gammalt foto"
Bild 3: "Lysande krita"

   

Det är ju så himla skoj att sitta och greja. I alla fall när man har lite fantasi. Fast det är ju värre med den saken. Jag har ingen fantasi. Jag satt mest och klickade och testade mig fram, haha! Jaja, man kan göra det också.. Visste inte ens att jag hade så många övertoningar, men jag måste ju ha laddat hem det från någonstans i alla fall. Kommer dock inte ihåg från var. Jaja, nog tjatat om detta. Vad finns det mer som man kan göra i ps? Jag vill greja men som sagt, fantasin tryter. Jag får nog gå och hämta mig en apelsin (och ta min järngrej!) så kanske man kommer på nått skoj. Ha det bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag kan säga att det var så härligt så :D

2009-11-05 @ 23:05:17
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Martina

haha den vart riktigt häftiga:)

2009-11-06 @ 07:50:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Mina

Godmorgon söta..Jätte fina bilder på dig..Hoppas att din dotter mår bättre denna fredag när det är helg & allt.Ha en skön dag.kram

2009-11-06 @ 08:01:27
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0