Rätt så härlig dag..

Det blev inget ikea för oss. Gubben var INTE sugen på att åka, haha! Jaja, jag hade ju velat åka innan jag ska julpynta men jag får försöka smöra lite för gubben först, hehe. Han sa att vi kanske hinner gå en sväng på ikea när vi är i stockholm för vi har ju ändå en bil som vi får plats med lite grejer. Som sagt, man har ju liksom julsaker och gardiner och sånt för en tvåa, nu bor vi i en fyra, det är ju rätt stor skillnad.

Appropå julen så har jag ännu ett julklappstips till Tindra om det är någon som vill ha tips. Sängkläder. Alltså påslakan, örngott och underlakan i barnmotiv såsom nalle phu, musse pigg, hello kitty eller nått annat fint mönster. För här under veckan kommer hon få hem "sin" säng som hon ska få låna av Frida och så kommer vi även få hem hennes nya täcke som alltså är i vanlig vuxenstorlek och INTE spjälsängsstorlek.

Vad har vi pysslat med idag då? Jo, vi åkte ut till torp och köpte ett nytt nätaggregat till den stationära datorn som helt plötsligt gått och tagit livet av sig. Jesper velar dock fram och tillbaka om han ska sätta in det eller inte. För han har hittat bättre och billigare på nätet så vi får väl se. Så för närvarande har jag alltså inget photoshop och jag får nästan ångest, haha! Men men, så är det i alla fall. Hade typ behövt byta ut allt i den datorn förutom hårddiskar och grafikkort som är nytt (eller i alla fall hållbart) resten riskerar ju att dö vilken sekund som hellst för att dom är för gamla, haha. Aja, vi får ta det som det kommer. Sen gjorde vi faktiskt inget mer vettigt där. Handlade lite gotta för lördagsmyset och kollade på en grej som jag faktiskt ska köpa när vi får pengar. Men jag säger inte vad det är för då är det säkert nån annan som hinner köpa den före mig! Jag får helt enkelt visa er sen när den är köpt, haha!

När vi kom hem så fick Tindra käka lite "lördagsgodis" (russin) för första gången, hehe. Kan ju säga att det blev en klar favorit och dom gör nog gott för hennes mage som verkar vara något hård för tillfället. Sen klädde vi på oss och gick ut på baksidan och plockade undan. Eller jaa, Jesper plockade mest och täckte över möblerna med presenning, jag fick mest jaga Tindra som sprang och gömde sig, hehe. Men nu är i alla fall allt iordningsställt och ÄNTLIGEN har vi slängt den fula jädrans kattställningen som följt med oss ett tag. Så nu är det fint där bak för vintern. Skulle dock ha rivit upp det där riset till rabatt vi har men känner att jag inte orkar. Har någonting i vägen liksom så vi får ta det till våren då jag även kan plantera! Vi kunde inte heller sätta upp slingan för vi hittade inte våra spik, hehe. Men det kan vi fixa på måndag kanske? Innan Jesper åker till jobbet? Får väl se på detta. Nåja, vi var i alla fall ute en stund även när vi var klara och gungade lite, hehe. Tindra blev lika sur som vanligt när jag lyfte ur henne ur gungan sen när vi skulle gå in.

Nu sitter man här, har precis fått ta av mig min vigselring för att jag uppenbarligen samlar på mig vatten under denna graviditet, suck! Hela familjen har precis käkat pizza och nu sover lillan. Kan ju bara säga att hon har då varit matvrak hela dagen! Känns som att hon käkat hela tiden, haha! Kanske håller hon på att bli sjuk igen? För nu efter pizzan så smällde hon då i sig en hel flaska välling innan hon till slut somnade, hehe. Tjockis där! (Hoppas ni förstår att jag är ironisk..) Nu ska jag ta och blanda min dip så att den hinner stå och dra sig lite innan vi ska sätta igång filmen. Vi har nämligen tänkt se Brüno ikväll. Ska tydligen vara helt sjuk den filmen så vi får väl se. Det brukar ju vara våran typ av humor, haha!

Detta inlägget blev då ruskigt långt alltså.. Men nu ska jag sluta skriva. Hoppas att alla har en ruskigt trevlig kväll! Nu ska jag verkligen mysa med min älskling! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Katja

Tråkigt att behöva ta av vigselringen :( Men HELT KLART värt det ;) Eller hur? :P Jag hoppas jag får lyckan att bli gravid snart...

2009-11-21 @ 20:26:40
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Katja

Är mannen din förtjust i Ikea annars? Det är nämligen inte minns alls.. han HATAR allt vad shopping o gå i affärer heter ;)

Jo, det borde varit mensen.. Lite kort men.. då den tog slut dan efter å så.. hmm..

Vad händer imorn?

Söndag, vi ska städa ut gamla lägenheten :( Trååååkigt, men det borde inte ta hundra timmar iaf.. inte så skitigt, men, men..

Kram!

2009-11-22 @ 00:25:25
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0