Sämre idag!

Ja idag mår jag faktiskt lite sämre. Halsen känns liksom sträv på nått sätt. Gör lite småont och sträv. Haha, kan man säga så? Det är så det känns i alla fall. Ännu har jag ingen feber tack och lov! Men man känner sig ju hängig i kroppen. Så jag vette sjutton vad jag ska göra idag för att underhålla min otroligt energiska dotter! För vädret utomhus är verkligen inte bra. Det blåser typ storm eller nått, ser ut att börja regna när som hellst och det är jag INTE sugen på att vara ute i. Speciellt inte nu när man inte är så frisk. Så om någon har nått tips på hur sjutton man kan orka med att leka (inomhus till råga på allt) med någonting så att hon inte blir supergnällig? Ääh det går nog bra, kanske. Jag har ju ingen feber så jag är väl relativt pigg ändå.

Haha, saken blir ju inte bättre av att Tindra är alldeles tossig idag! Hon står, med mina nycklar i handen, och säger "Hejåå" (Hej då), sen vinkar hon och springer iväg. Sen kommer hon tillbaka och gör om det.Ser lite småkul ut, haha. Och man måste vinka tillbaka till henne och säga hejdå annars börjar hon SKRIKA "Hejåå", haha!

Sen har hon ju börjat med 2 saker till. Ni vet dom sångerna lilla snigel (där man även klappar med ena fingret i andra handen medan man sjunger?) och blinka lilla stjärna (där man gör blinkrörelser med händerna samtidigt) ? DET har Tindra börjat med. Hon kommer och pickar med fingret i handen och vill att man ska sjunga lilla snigel, haha. Sen börjar hon "blinka" med händerna och vill att man ska sjunga blinka lilla stjärna, haha! Hon är ju för söt! Men lilla snigel är favoriten i alla dall! Hon blir överlycklig när man sen börjar sjunga efter att hon visat vad hon vill att man ska sjunga, hehe. Men jag kan säga att det är inte roligt att sjunga när man har så ont i halsen som jag har nu. Nåja, det är väl lugnast att sjunga ändå, hehe.

Nä nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Jag är trööööött!

Kommentarer
Postat av: Mindy

Jag mår bra förutom mitt rygg ont & foglossning känns som det kan räka..Inte skoj att du känner dig nerre med förkylning..Hoppas att det går över i dagarna...Rå om dig extra mycket nu :) krya på dig gumman.kram

2009-09-09 @ 09:28:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman tråkigt att du känner dej hängig, inte kul med en liten som kräver sitt. Men du gör trolldeg som hon kan gegga med vid bordet, det roade dej i timmar när du var liten krya på dej// Kram mamma

2009-09-09 @ 09:28:16
Postat av: Lisa, Loves mamma

Hej! Va roligt att du titta in på min blogg. :) Hur hitta du den?

Inte kul att vara sjuk, du får ta en kopp varmt te så kanske det känns lite bättre i halsen sen. :) Krya på dig!

2009-09-09 @ 09:39:05
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0