Tji fick jag!

Jag gjorde ett tappert försök till att städa här på eftermiddagen. Tror ni att det gick bra eller? Nää! Jag kunde nämligen inte gå utan att det högg som knivar i skinkorna och svanskotan på mig. Mycket inte alls roligt kan jag säga! Så Jesper plockade undan det han hann innan han åkte till jobbet. Blev ju dock ingen skillnad egentligen så jag hoppas att jag kan må lite bättre imorrn så att jag orkar städa medan lillan är på dagis. För nu ser det verkligen ut som att någon har haft kravaller inne i våran lägenhet. Jag skojar icket! Det är alltså mindre trevligt. Men vad gör man? Så fort man städar så dras det fram lika fort igen, haha! Dock kanske inte lika mycket som det är just nu men ändå.

Lillan var i alla fall snäll nu på eftermiddagen och var mycket inne i sitt rum och lekte. Hon kanske kände på sig att jag har ont? Ingen aning. Hon lät mig vara ifred för en gångs skull i alla fall. Och det är jag väldigt tacksam för just nu, hehe. Hon satt där inne på sitt rum och underhöll sig själv. Men jag tror att hon börjar tröttna på sina leksaker. Skulle nog vara dags för några nya? Får väl se. Ska ju eventuellt till ullared i oktober så hon kan säkert hålla sig tills dess.

Vädret vände i alla fall här hemma. Det gick från full storm och regn på morgonen till strålande sol! Det tackar man ju för även om jag inte orkade vara ute. Dock blåste det fortfarande men solen sken i alla fall. Jag är lite fotosugen faktiskt. Undra om jag och lillan ska åka ut till mollön eller nått imorrn och ta lite nya bilder. Om det inte är dåligt väder förståss. För då orkar jag inte. Men om det är lika fint som nu så gör vi nog det när Jesper åkt till jobbet. Kan nog bli fina bilder! Nåja, vi får helt enkelt avvakta till imorrn.

Gud vad jag tjattrar på här nu. Det är ju som att jag aldrig gör annat. Fast det gör jag iofs inte heller. Jag bloggar väldigt mycket. Men jag tycker att det är rogivande och framförallt roligt. Skönt att ha någonstans att bara få skriva av sig. Vissa dagar har jag inget vettigt alls att skriva och andra hur mycket som hellst. Idag är nog en sån dag där jag skulle kunna sitta och bara skriva och skriva tills jag får ont i fingrarna! Men det ska jag inte göra. Jag ska sätta punkt, här och nu! PUNKT! .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0