God kväll!

Nu sitter jag här..har haft full fart hela dagen känns det som. Pottgåendet gick bättre på dagis idag och hon hade faktiskt samma kläder på sig när hon kom hem som när hon gick dit imorse, så det kändes positivt. Även om hon inte kissat så mycket där så hade hon i alla fall träffat rätt. Men hon har druckit lite dåligt idag med så kissandet kan ju bero på detta.

På förmiddagen när Tindra var på dagis så åkte vi ner till Björns kontor. Där packade jag ner alla massageoljor och skrev på adresserna. Så förhoppningsvis har ni dom imorn eller på måndag. Så nu vet ni det också.

Sen åkte vi ju hem då, hämtade busungen som var tröttare än tröttast. Jag har ju sagt att dom får ta bort Tindras middagsvila när hon är där. Dels för att jag inte orkar dra dit massa blöjor och se brukar dom aldrig få henne till att somna för sånt har hon inte tid med när hon är där. Innan sommarn kanske dom lyckades få henne till att somna en gång av 10. Så det känns meningslöst att dra dit nappar, snutten och blöjor för att hon ska sova en timme. Hemma kan hon sova utan blöja på dagen iofs men det är dumt att chansa på dagis. HUR som hellst så försökte vi vara ute och leka en stund men Tindra tjatade om mat. Så jag gick in och lagade mat men hon vägrar äta. Förvånad? Nej.. Så jag lade henne och hon somnade bums! Väckte henne ca 1½ timme senare och då försökte jag få i henne mat igen men icket! Inte en tugga ens. Så vi gick ut istället. Och där har vi varit fram tills nu. Men fasen att man inte får sätta koppel på ungarna alltså, haha! För hon sticker! Hon är ju inte rädd för nått och hon skiter ju fullständigt i oss så man får sig ju ett helt motionspass att vara ute med henne. Men men.. Det har flyttat in en ny familj här och dom har en dotter i samma ålder som Tindra. Dom kom överens ganska bra faktiskt. Behövs fler flickor (i samma ålder som Tindra) här på gården faktiskt, hehe.

Nu ligger dock båda ungarna till sängs. Jag fick lägga dom tidigt idag av orsaker jag inte behöver skriva om här, haha! Så vi får väl se vilken tid dom vaknar imorn. Båda var dock trötta. Molly somnade direkt hon lade huvudet på kudden och Tindra fick jag lägga ner 2 gånger sen sov hon med. Så nu är det lugna gatan här hemma.

Och mamma: Jag vet inte om jag vågar mig ut i skogen. Vi har så jävla många fästingar iår och dom är förjävliga. En av våra katter som ALDRIG brukar ha fästingar har haft flera stycken. Och jag äger inga stövlar så jag vette fan, haha!

Nu tänkte jag visa lite bilder. Dom kommer lite blandat och jag vet inte vilken dag som är vilken egentligen. Dom som är längst ner är i alla fall från idag..















Ja, det var allt för idag. Nu ska jag och min träningsvärk lämna er.. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: CLASSY

Det lät mysigt! :) Imorgon ska vi ha kräftskiva här hemma med några vänner, ska bli jätte mysigt :)

2010-08-12 @ 20:24:45
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Nina

HM!! :D fanns en vit med med kakmonstret. löv!

2010-08-12 @ 21:20:47
URL: http://deliciously.se
Postat av: Nina

ja den där oranga kan ju inte tjejer ha. suck. så skumt hur hm kör med sin avdelning vad som är tjejigt å inte å tvärtom. tjejerna har mer färg rent genrellt.. ja beställde från hm! men ja har den redan i mindre storlek å ja då va den på killavdelningen.. 50 kr

2010-08-12 @ 21:57:59
URL: http://deliciously.se
Postat av: Emelie

Men jösses vilken gò dreggelbild :-)



Det där med att trampa är ingen lätt gåta att lösa, våran stora tös kämpar förfullt!



Hoppas träningsvärken lättar tills imorn!

2010-08-12 @ 22:21:02
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Nina

tycker orange är en härlig klick färg. nog den enda på hm's killavdelning :P



asså ja köpte ju vanliga tröjor till theo. fanns blått, grått, kaki? å sen svart. inne på tjejernas finns det rosa, grön, ljussrosa. lila.. ? varför finns tex inte lila på killarnas? lr rött? jätte konstigt!



den är iaf fin å den håller jätte bra. vår är väl använd här hemma. nu köpte ja bara en större storlek så att den kan användas lite mer :P

2010-08-12 @ 22:36:06
URL: http://deliciously.se
Postat av: FAAKIE - WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

inte sovit gott eller?

2010-08-13 @ 08:04:59
URL: http://faakies.blogg.se/
Postat av: simone

Ser häärligt ut :D

2010-08-13 @ 13:43:32
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0