Hallå på er!

Vi lever och har det bra. Tänkte passa på att blogga en sväng nu faktiskt. Har lite abstinens. Har varit fullt upp och jag trivs nått otroligt bra faktiskt. Kanske skulle flytta hit, haha! Idag har vi varit på elmiamässan och kollat på lastbilar. Vi hade tur med vädret. Det slutade regna när vi kom dit, hade uppehåll hela tiden där och sen började det regna när vi åkte därifrån. Men dock var det rena lervällingen där inne. Vi började inne i alla hallar. När vi kom ut såg det hyfsat bra ut tills vi kom fram till nordic trophy (=allt man egentligen vill se med fräcka lastbilar..) så var det värsta lervällingen. Ska visa er sen. Jag skojar inte när jag säger att leran gick upp till fotknölarna.. Så vi kunde knappt se hälften. Så lite besviken är jag faktiskt. Kommer nog inte åka till lastbilsmässan på elmia igen. För det känns alltid som att det är dåligt väder bara för att vi kommer. Har varit samma varje år som vi varit på lastbilsmässan här.

Men efter detta åkte vi upp till ett ställe som heter Olssons. Där inhandlades ett fodrat regnställ till Tindra och även trosor till henne. SVINBRA! Vi betalade 195:- för ett helt set. Jag hade nog kunnat shoppa hur mycket som hellst där inne. Billiga och fina saker! Kändes lite som ullared faktiskt. Sen åkte vi tillbaka hit och degade lite, Marie lagade supergod mat! Vi hade allmänt trevligt. Tindra avgudar Marie, haha! Varken jag eller Jesper fick sitta bredvid henne när vi skulle äta för det skulle minsann Marie göra, hehe. Sen gjorde vi oss iordning och drog på erotikmässa. Den var dock minimal men sällskapet var gott. Jesper låg "hemma" och är sjuk. Både han och Molly.. Suck! Så han har sprungit lite skyttetrafik där inne för att hon vaknat titt som tätt.

Imorn är det ju dagen för hemgång. Ser egentligen inte fram emot det faktiskt. Men innan dess (lite beroende på hur Molly mår också..) så ska vi åka till gränna. Kolla när dom gör polkagrisar, glasblåseriet och ljusmakeriet. Så jag hoppas verkligen att hon är lite piggare och feberfri imorn så att hon orkar hänga på. Men har hon feber så får vi överväga att utesluta det. Men jag hoppas! För detta vill jag inte missa. Visserligen kommer väl fler tillfällen men så ofta är vi inte här i krokarna, hehe.

Sen fick vi även massa skor till Tindra som Maries söta dotter Meja har vuxit ur. Tindra brås på sin mor och har jättesmå fötter så hon fick 4 par som Meja redan vuxit ur. Tackar och tar emot gör jag! För barnskor är fan inte gratis! Så det är jag väldigt tacksam för! 1 par fodrade gummistövlar, 2 par vinterskor och 1 par tennisskor, GULD värt!

Nää hörni, klockan är mycket för mig just nu. Ska sova och kände även att detta inlägget blev lite väl långt, haha! Men jag uppdaterar mer när vi kommit hem och sådär. Sen kommer ju givetvis lite bilder från helgen med. God natt mitt herrskap och sov så gott! Kram på er!

P.s. Vi har det toppen!! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0