Årsresumé i bilder

Ja, jag började ju med nått nytt förra året. En liten årsresumé i bilder. En bild tagen från varje månad så här kommer min resumé av 2010!



Självklart var Januari 2010 en väldigt stor månad för oss! Våran älskade lilla skrålla Molly kom till oss. Var lite orolig att jag inte skulle kunna knipa över årskiftet men det gick hur bra som hellst och världens vackraste Molly kom till oss den 4 Januari klockan 09:50.



Denna bilden ger en riktig sommarkänsla! Men så är alltså inte fallet! Detta var en iskall vinterdag den 17 februari. En promenad längs bäveån i hasselbacken är denna tagen. Blev inte en längre promenad än så för jag hade sån problem med ichiasen fortfarande. Ja det har jag ännu, när det är kallt!



En kall och stjärnklar kväll åkte jag ut själv för att fota. Visste inte riktigt vad eller hur jag skulle fota utan körde lite på känn bara. Och det resulterade i denna bilden. Jag gillar den mycket för att man ser alla stjärnor! Har till och med lyckats fånga orions bälte..



Och med April kommer våren! Denna månaden jobbade vi väldigt mycket ute på baksidan. Det sattes upp staket, rivdes i rabatterna och utemöbler ställdes fram. Mysigt och roligt!



I maj hade vi sommarvärme! Då invigdes vattenspridaren, poolen och så var vi även på Nordens Ark och tittade på alla djur! Det var väldigt spännande!



I Juni händer alltid många saker. Tindra fyller år, midsommarafton och även Skara sommarland! Vi har startat att ha som tradition att varje midsommarhelg åka till Skara sommarland och bo i stuga över en helg. Däremot så kommer vi nog inte kunna åka midsommarhelgen 2011, men dit ska vi i alla fall. Just iår, 2010, åkte vi dit med våra vänner Martina, Martin och deras dotter Cornelia som bor i Uppsala. Det var trevligt och ungarna hade superskoj!



Juli bestod av mycket bad! Här är vi nere i saxenhof och badar. Tindra tyckte att krabborna var spännande. Jag själv undviker saltvatten så mycket jag kan! Jag avskyr alla dessa maneter och krabbor och annat äckligt! Sötvatten till mig tack!



Denna månaden hade vi tagit oss en tripp till min kära vän Marie i Jönköping! Där spenderade vi en trevlig helg med mycket prat och skratt! Vi gjorde även en tripp till lastbilsmässan på Elmia. Dessvärre hade det regnat så mycket att man inte kunde gå där inne. Leråker värre än jag vet inte vad! Så vi siktar in oss på Mantorp 2011 istället!



I slutet av September kom hösten i all sin glans! Det var fortfarande en rätt behaglig temperatur ute och man behövde knappt ha en jacka på sig. Men jag tycker att hösten är fin med alla färger. Det finns så mycket att ta kort på då. Här är vi på en mysig promenad i stan.



Oktober hände faktiskt inte så mycket. Jag och ungarna var på promenad i skogen och då tog jag denna fina bild. Denna bild pryder även släktens väggar just nu. Vi gjorde nämligen canvastavlor av denna bilden och gav bort i julklapp. Det var uppskattat (tror jag i alla fall)!



Denna månaden gjorde vi en tripp till Göteborg och lek&bus-landet. Det var väldigt spännande tyckte både Molly och Tindra! Men det är ju hur stort som hellst, man går nästan vilse, haha!



Sen var det december. Vi har hunnit vara i Piteå i 3 veckor och även julafton har kommit och gått. Tomten var spännande och ungarna var exhalterade. Dock var inte Tindra så sugen på att sitta i tomtens knä, men jag hann knäppa ett kort i alla fall.

Detta var vårat år. Händelserikt och några erfarenheter rikare. Nu ser vi dock fram emot ett nytt och spännande år! Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Lika vackra och fina kort som vanligt, gud vad man längtar till våren och sommaren när man ser dina kort. Jag funderar och funderar när jag ska komma ner. Slutet av mars eller slutet av april? Det sist nämda känns så långtbort men samtidigt så brukar ni ju ha fint vårväder då. Mars ja va säger man våren börjar ju hos er då men det kan ju bli riktigt bakslag om man har otur. Vad tycker du?? Ska ju boka i slutet av jan eller feb,



Hoppas du fick receptet annars hör av dej. Och du ska veta att nu längtar jag så efter er att jag inte sovit i natt. Nä nu är det bäst att sluta innan jag börjar gråta.

Många många kramar till er alla, jag älskar er!! //Mamma

2010-12-31 @ 09:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0