Funderingar..

Det var en sak som slog mig såhär på kvällen. Jag satt och läste en annan tjejs förlossningsberättelse där hon skrev att hon kände sig som en superwoman när hon födde sin dotter med endast lustgas. Jag har faktiskt inte tänkt på det, men det gjorde ju jag med.. Jag hade ingen bedövning eller nått sånt utan hade bara lustgas. Anledningen till detta är att jag kom ihåg hur sjukt ont bedövningen gjorde att få som jag fick med Tindra, haha! Jag var rädd för bedövningen helt enkelt, hehe. Och ryggmärgsbedövningen ville dom inte ge mig denna gången p.g.a att jag har problem med ryggen. Så även om jag hade velat hade jag inte fått den. Sen hann jag väl inte riktigt med själv egentligen. För dom tog ju liksom hål på vattnet när jag var öppen 4-5 cm och en och en halv timme senare var hon ute! Men allt gick ju bra utan bedövning men man kanske är en liten superwoman ändå! Haha!

Inget meningsfullt inlägg men jag kände bara för att skriva det.

Idag har jag inte kommit ihåg ett skit som jag egentligen skulle göra. Jag hade tänkt ringa hyresvärden för att jag är sugen på att måla om i Tindras rum. Vill göra det lite mysigt. Men har jag gjort det? Nä! Skulle behöva ringa läkaren med. Skulle behöva lite fler värktabletter då dom jag har hemma har "gått ut". Sen har jag så jävla lågt blodtryck att det är äckligt! Får så många blodtrycksfall om dagen att jag knappt vågar resa mig ur soffan ibland. Känner mig till och med yr när jag bara sitter ner, så jag vill kolla upp det. Men jag glömde ringa..

Ikväll har jag bara velat gå och dränka mig i ån eller nått. Molly har skrikit konstant sen klockan 17.30. Ville inte ha mat, ville inte ligga själv och inte ens i min famn kunde hon vara tyst i 5 minuter. Till detta hade jag en skitgnällig Tindra som inte vilat tillräckligt under dagen så hon gick och lade sig klockan 18! Hon somnade trots att Molly skrek som en stucken gris. NU har hon somnat. Jag lyckades få i henne en flaska och sen kunde jag lägga henne i liften och efter 20 minuter (i tystnad!) så somnade hon äntligen. Kan ju säga att jag är ännu tröttare nu..Så nu blir det snart sängen. Jag ska bara se färdigt outsiders och spårlöst. Undra vad vi ska hitta på imorn..tips?

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Snälla Malin, se till att komma dig till doktorn nu...blodtrycket är inget att leka med!!!!!!!

2010-02-09 @ 18:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0