Grodan Mollyboll!

Nu har vi precis kommit hem från bvc. Det var tur att jag tog bussen för när vi kommer ner till skogslyckan så är inte en enda cykelbana plogad! Så vi fick gå bilvägen från busshållplatsen för att ta oss fram. Vi hindrade några bilar med det skiter jag fullständigt i! Jäkla nötter som inte kan ploga! Aja, fram kom vi till slut och jag sprang in på konsum och skickade iväg ett paket (min gamla kameraväska!) och sen till bvc. Där fick Molly lite mat innan vi gick in. Nu börjar min lilla groda att bli en knubbis, haha! Det märks att hon äter bra mycket mer än vad Tindra nånsin gjort, haha! Mysunge alltså. Hon väger nu 4210 gram och är 53,5 cm lång. Kollade precis i Tindras bvc-bok och när hon var 6 veckor och 5 dagar gammal så vägde hon 4270 gram, hehe. Men Tindra spydde ju väldigt mycket när hon var liten (haha nu har jag börjat med "när hon var liten" också, haha!) så det beror väl på det. Man ska ju inte jämföra sina barn men jag tycker att det är lite roligt att se om dom är lika i utvecklingen och såntdär. Nu ligger hon i alla fall och sover en stund. Förhoppningsvis kan hon fortsätta göra det en stund till så kanske hon inte är så svår att hålla vaken i eftermiddag. Igår måste hon ha varit riktigt trött med tanke på att hon somnade HELT SJÄLV på golvet! Otroligt eftersom hon brukar vägra att ligga själv utan vill mest bli buren..

Hur som hellst, detta var allt jag hade att komma med för denna gången. Men här kommer den lovade bilden på min hårfärg.



Och kollar ni noga så syns mina lockar haha! Eller ja, det ser mest vågigt ut på denna bilden. Nu ska jag kika vidare!

Kommentarer
Postat av: Sara- Alicias mamma & gravid

Fin blogg du har

2010-02-04 @ 14:50:46
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Får vi se om du har rätt, jag tror med att det är en liten flicka :)

2010-02-04 @ 17:55:49
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sophia

Det blev verkligen jättebra!

2010-02-04 @ 21:14:02
URL: http://sophian.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0