Massa bilder nu igen..

Mamma: Ja jag har klagat hela hösten på att vi aldrig får snö här nere, speciellt inte här i uddevalla som ligger vid kusten. Detta har jag ju dock fått äta upp nu, ordentligt. Tindra älskar ju snön men ställer jag henne i snöhögen vi har på våran baksida skulle hon försvinna..den är lika hög som jag är lång.. Våren ska komma nu..det är snart mars!

Har tagit lite fler bilder på denna undebara snö..bara för att se hur högen växer. Tror att grannarna snett mitt emot var lite oroliga att taket skulle rasa in för han hoppade ut från köksfönstret ner på taket på deras förråd för att skotta bort snön. Och ja vad säger man? Det är ju endel tak som rasat in det senaste här nere. Ridhuset på uddevalla ridklubb rasade ju in förra veckan och nu har taket på den nya arenan i vänersborg rasat in med. Fuskbygge undrar man ju då? För ska en helt ny arena, byggd för 260 MILJONER kronor, rasa in taket när första vintern kommer? Det är ju pinsamt.. Här kommer bilderna i alla fall.

Så vad har vi gjort idag? Ingenting. Vi har varit insnöade! Jesper hade ju tänkt ta bussen till torp för att handla lite men han gick in på västtrafiks hemsida och såg att dom gått ut med att dom ställt in ALLA bussresor i hela fyrbodal! Det gick alltså inga lokalbussar och inga långfärdsbussar, ingenting! Sen stod det också att resegarantin INTE kan utnyttjas, haha! Pizzagubbarna hade dock inte tagit semester trots lite snö, så det fick bli det till middag när ungarna lagt sig. Men eftersom vi fick ha en innedag så har jag självklart tagit bilder på annat än snön. Mina underbara barn såklart! Här kommer bilder på dom.


Tindra är så snäll mot sin syster. Hon satt och klappade henne på rumpan, för det har hon ju sett att mamma gör (när hon ska rapas). Hon är så försiktig och snäll så man kan inte låta bli att vara så stolt! Sen hade hon nog önskat att Molly var lite större så att hon kunde vara med och leka. Tindra försöker ju som ni ser, haha. Lilla underbara Tindra, vänta bara ett par månader-ett år sen springer nog Molly och jagar dig istället!

Nu sitter vi här, jag och Jesper, och kollar på melodifestivalen. Det har bara varit en låt än så länge men jag tyckte inte att den var vidare bra. Alcazar. Men vi har tänt lite ljust och har det faktiskt ganska mysigt. Jag hann dammsuga och småstäda lite här hemma förut så nu kan man känna lugnet lite. Men jag har även lite fler bilder på lager. Men jag orkar inte skriva så mycket om dom så ni får helt enkelt se dom istället.


Ljusen tända framför ultraljudsbilderna på Molly och Tindra.



Som ni ser har vi faktiskt väldigt mysigt just nu. Bara lite chips och dip som saknas, men vi kom ju inte iväg till någon affär som sagt. Aja, fler bilder på g, 2 till..på Turbo och Freya.





Har man inget roligare för sig får man väl ta lite kort på katterna istället, haha! Nåja, så är det i alla fall. Nu har jag inte ens nått mer att skriva. 3 låtar har varit nu och Elin Lantos låt var väl ok om man lät bli att lyssna på texten, haha! Herregud, vart är Sverige påväg..?

Kommentarer
Postat av: Sophia

MMMM Pizza!!! Ni verkar ha det plogat hos er iaf! =) Våra pizzagubbar kör inte ut i vanliga fall och gör det nog inte nu heller, å andra sidan så är vår väg belägen med 1-2 meter snö så ingen kommer hit hehe

2010-02-20 @ 21:11:55
URL: http://sophian.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

men han ska vara i bakrunden till höger juuu :P



shit asså va snö ni har.. ja som tycker det är massor här.. men det är storm utanför här just nu. riktigt trist.. å kallt som fanken.. blaj..



ha det så mysigt nu.. stor kram

2010-02-20 @ 21:47:20
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Anki

Asså du???????????? ni håller på att snöa in ;)

2010-02-20 @ 22:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0