Nu handlar det om sport!

Jag och Molly vaknade klockan 7. Eller rättare sagt så väckte Molly mig då. Jag hade tänkt gå och lägga mig igen efter att hon fått mat och ny blöja men då kom jag ju på att Sverige spelar mot finland i hockeyn! Så jag och gumman bänkade oss framför tvn. Till min beskådning så leder Sverige med 3-0! Och den ställningen höll dom även hela tredje perioden. Henke Lundkvist höll alltså nollan för andra gången i detta OS! Grymt jobbat! Sen måste jag ju erkänna att Henke faktiskt är lite godis för ögonen också, haha! Det luktar os-medalj för Sverige iår... Nu börjar man känna igen sitt älskade tre kronor efter ett par år av svacka! Sverige ligger just nu 2a i tabellen men har stor chans för guld! Så det hoppas vi på nu. GO SVERIGE!!! Nu får ni inte tro att jag är någon OS-nörd av nått slag, så är inte läget. Det enda som jag tycker är intressant i vinter-OS är faktiskt hockeyn..herrarnas hockey.

Så, över till något helt annat. Jag funderar på att överaska min gubbe med våfflor till frukost när han vaknar. Tror ni att han skulle uppskatta det? Det tror jag då han tjadade att han ville ha våfflor häromdagen, men då hade vi ingen grädde hemma och då var det inte intressant, haha. Men det har vi i alla fall nu. Sen blir det att försöka ta sig till en buss och åka till torp, igen.. Vi måste handla sånt jag inte orkade bära med mig själv igår.

En sista grej jag bara vill berätta är att jag vann en auktion på tradera igår! En väggdekor med texten "Together we make a Family". Jag tyckte att texten var så fin så jag budade och vann. 59kr plus 25kr i frakt är inte farligt tycker jag! Den kommer nog göra sig fin ovanför våran soffa. Jag får ta kort och visa sen när den kommit, hehe. Med det så avslutar jag detta inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0