Fredagsmys!

Ja idag är det ju fredag, redan! Fy vad veckorna går snabbt. Snart börjar ju Jesper om att jobba igen också, hemska tanke.. Det blir så ensamt här hemma då. Men jag är faktiskt rätt glad att han jobbar dom tiderna han ändå gör, förutom söndagarna då. För han är ju ändå hemma hela dagarna typ så att han träffar ju oss hela dagarna. Nåja, det kommer nog gå bra det också. Ikväll blir det i alla fall soffmys till let´s dance. Måste ju se Gudrun schyman göra bort sig, haha!

Jag hittade mig lite energi här idag. Efter att vi kommit hem och barnen sovit och allt det där. Då började jag städa ännu mer. Våran lilla dotter (stora dottern kanske jag ska säga) är enoooormt duktig på att dra fram alla sina leksaker. Så vi hade ju leksaker högt och lågt så jag kände bara att jag inte klarar av att se på skiten längre. Så det blev att gå och småplocka, flytta, packa ner mer julsaker och lite sådär. Jesper fick order att ställa iordning allt i hennes rum. Det gick väl sådär med tanke på att hon minsann skulle leka med allt som han plockade bort, haha! Men det var i alla fall skönt att få plockat undan lite. Hade tänkt dammsuga mer men där tog energin slut. Har till och med vikt tvätt och stoppat in det i garderoberna, startat en torktumlare och en tvättmaskin. Känner mig riktigt duktig faktiskt.

Har även hunnit med att ta lite kort idag, hehe. Inget ovanligt kanske.. Men jag tänkte i alla fall dela med mig.

Appropå mat så måste jag bara berätta en grej. Jesper satt och gav Molly en flaska förut idag, då blev Tindra helt galen och skulle promt sitta i Jespers knä och hon blev jättearg när hon inte fick det! Skrek och gapade som aldrig förr! Lite svartsjuka kanske? Hon är ju faktiskt pappas flicka den där ungen, kan man lugnt säga! Men det gick över ganska snabbt då jag mutade bort henne till sitt rum och satte mig och lekte med henne tills Jesper var klar. Det var lite läskigt för hon blir verkligen inte sån när jag sitter och matar. Men som sagt, Tindra är pappas flicka helt och hållet så det kanske känns mer när han sitter och matar. Dock så gillade hon att ge Molly mat imorse, som ni ser på bilden högst upp. Det var mycket spännande och hon var riktigt stolt. Hon har börjat komma fram till oss när vi håller i Molly och pekar och säger "bissen", då vill hon gärna hålla i Molly och krama henne. Tycker att det är så gulligt. En annan gullig sak som Tindra gjorde förut när hon satt med sin snutte och napp bredvid oss i soffan, då sträcker hon snutten till Mollys öra (precis som hon gör på sig själv) och låter henne "snutta".  Man blir ju alldeles rörd, hehe. Gullhumlan min!

Nåja, imorn då? Jaa, dom ska ju ha någon sorts julgransplundring uppe vid elverket. Så vi tänkte försöka ta oss dit faktiskt. Visst säger dom att man ska hålla sig inne med en nyfödd i ett par veckor med tanke på rs-virus och sånt skit, men när man är utomhus borde det väl inte vara någon fara väl? Plus att det lär vara så jäkla kallt så inga baskilusker överlever, haha! Dock är jag lite orolig över huvudbonad till den minsta damen. Jag har inte hittat någon vettig vintermössa i storlek nyfödd så hon har ju bara en tunn mössa..känns lite tycker jag? Men vad ska man göra? Jag får nog rota och se om jag kan hitta någon som är lite tjockare som Tindra hade. Men Tindra föddes ju i juni så jag har inte så stora förhoppningar faktiskt..

Nää, nu ska jag sluta skriva mer. Känns som att jag skriver långa romaner varje gång jag uppdaterar min blogg nu för tiden. Vi har föresten fått en tid på bvc nästa vecka. På tisdag klockan 15.30! Då får vi se hur mycket lillan väger igen, hehe. Ha nu en fortsatt trevlig kväll! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jennyli

Var försiktig bara så det inte blir FÖR kallt! Nyfödingars lungor klarar inte sträng kyla och riktigt kall luft lika bra som äldre barn! Det "bränner" liksom..

2010-01-08 @ 22:42:27
URL: http://ddb.blogg.se/
Postat av: Eva

Vad gulligt att Tindra ger henne mat =) Vi har ens torebror som gärna kommer och håller i flaskan här med men vi har inte låtot honom försöka mat helt själv ännu. Jobbigt om det är svartsjuka när pappa ska ge mat men det gick att lura/muta henne idag så det kanske fungerar fler ggr.



Appropå vintermössor till nyfödd så finns det bra, vi har köpt på hm till våra men jag kan tänka mig att det är utplockat nu när det varit så kallt. Sen hade Molly litet huvud har för mig så det kanske är lite kämpigt i början. Fast om hon har tunn mössa ev huvtröja samt overall med huva, tyckte mig se att ni hade det. Samt ligger i vagnen så är det nog ingen fara har ni henne i åkpåse så går det bra om ni bullar upp runt huvudet. Tycker du att det ändå verkar lite kallt ta en extra filt och lägg som en orm runt hennes huvud så ska du se att hon inte fryser.

Jag har aldrig haft problem med att mina höst/vinter barn blir kalla om huvudet.

2010-01-09 @ 00:08:56
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Madde

Nåå, så gulliga dom är=) Grattis till tillökningen! Och vilket fint namn ni valt!=)

2010-01-09 @ 02:10:08
URL: http://maddolins.blogg.se/
Postat av: Nina

naw va söta dem är tillsammans :D gud va mysigt! :D



ja hade det toppen igår. tack snälla du! krams

2010-01-09 @ 20:50:32
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Tant

Va söt hon är när hon matar molly

2010-01-09 @ 20:55:49
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

naw lilla skrutt :)

kan inte fatta att Vincent vart så liten

2010-01-10 @ 08:36:44
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0