Kyligt värre..

Det är kallt ute idag. Nästan 15 minusgrader. Tindra stod vid fönstret förut, slog armarna om sig och sa "brrr". Hon förstår nog att det är kallt där ute, haha. Men vi ska i alla fall trotsa kylan en liten stund och gå bort till Malin och titta på hennes vovve. Jag kommer ju bli helt sjuk! Jag vill också ha en vovve! Men jag är ju mest sugen på en finsk lapphund. Men vi får väl se om vi skaffar en någon gång. Så jag får väl passa på att ta lite bilder på henne och visa sen. Hon är verkligen skitsöt vad man sett på kort.. Men först ska båda barnen få sova lite. Tindra har precis somnat och samma Molly så vi får väl se hur länge dom två sover. Tindra har ju en tendens att sova en stund när hon vaknat så tidigt på morgonen. Imorse vaknade hon 6 tror jag..eller halv 7, så hon kanske sover en och en halv timme eller nått sånt.

Natten har varit lite jobbig. Inte för mig men för stackars Molly. Hon vaknade vid 1, åt och somnade. Men sen vid 4-tiden vaknade hon igen och åt, fick ny blöja men ville inte somna. Jag lade ner henne i liften och där låg hon och fick nästan inte luft för att hon var så tät i näsan. Men efter ett tag blev hon tyst och jag trodde att hon somnade så jag somnade själv för att vakna 10 minuter senare av att hon ligger och låter som en gris igen. Så jag klev upp och gick och hämtade näsdropparna (koksaltlösning) och droppade lite i hennes näsa, upptäckte att hon behövde ny blöja igen, gick och bytte och lyckades suga ur lite snor så nu kunde hon andas igen, stackarn! Så närmare 6 lyckades hon somna imorse och strax därefter vaknade Tindra. TUR att inte Jesper börjat om att jobba ännu för då hade jag ju varit zombie nu men jag fick sova till 8, tack tack tack! Men nu hade ju Jesper behövt vända sitt dygn igen så att det passar hans arbetstider. Man vill ju inte direkt att han ska köra av vägen på nätterna så vi får väl se hur det går inatt/imorgonbitti.

Nää, nu ska jag försöka se om jag hinner kika lite andra sidor innan barna vaknar igen.

Kommentarer
Postat av: Anki

Du har fått en award

2010-01-30 @ 10:49:19
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du har fått en award av mig :) kolla bloggen så ser du.

2010-01-30 @ 11:43:32
URL: http://wiikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0