Lite surt faktiskt..(plus bilder!)

Eftersom jag nu inte ammar, efter lite omständigheter, så äter ju Molly ersättning. Den började ta slut här hemma så vi tänkte att vi tar oss en promenad till närmaste affär, som ligger på skogslyckan. Nu var det ingen jättekris men eftersom solen sken så tyckte vi att det kunde vara skönt både för oss och Tindra att få komma ut lite. Själklart för Molly också för hon stensover verkligen när hon ligger i vagnen utomhus och hon kan sova flera flera timmar! Hur som hellst så gick vi ner till konsum plockade lite bröd och sånt som vi också passade på att handla sen kom vi bort till barnhyllorna och insåg att konsum inte har den ersättningen som vi brukar köpa.. SURT sa räven! Sen kom vi ju på det att dom hade inte den när Tindra var så liten heller. Det var därför vi aldrig kunde svänga in där och köpa det. Så vi blev lite putt både jag och Jesper och stod där och dividerade vad sjutton vi skulle göra nu? Utan bil och jag misstänkte att ersättningen förmodligen inte skulle räcka till morgonen (dock insåg jag när vi kom hem att den möjligen visst hade räckt men dumt att chansa!). Vi kom i alla fall fram till att vi tar bussen ner till stan (jag fick ont i ryggen så jag orkade inte gå..) och så handlade vi på willys istället. När vi handlat klart inser vi att bussen hem inte går fören om 40(!!!) minuter! Vad sjutton hände med bussarna som gick nästan varje kvart? I alla fall på vardagarna.. Men en gång i halvtimmen brukar dom i alla fall gå! Så vi gick in på mcd och fick i Tindra lite pommes och Jesper någon cheeseburgare, jag avstod.. Sen kom äntligen bussen och vi tog oss hem.. Men ändå rätt surt att inte affären som ligger inom gångavstånd inte kan ha det man behöver när man inte har någon bil. Men det löste sig ju ändå till slut och nu vet vi ju det till nästa gång och slipper sånna här äventyr, hehe.

Men av allt ont så blev något gott i alla fall, mitt humör. Jag blev piggare och mitt humör blev faktiskt bättre av promenaden. Skönt faktiskt. Sen fick man ju lite mer energi också, så jag lagade mat, har precis slängt på en tvätt+torktumlare, vikt tvätt och lagt in i garderoberna. Nu sitter jag här och tänkte lägga upp bilderna från igår. Jag har grejat lite med vissa av dom i photoshop, förutom att stämpla dom men jag skriver om det under varje bild i så fall. Här kommer dom i alla fall.



Haha! Tindra satte sig i sin lära-gå-vagn och sen blev hon skitsur för att hon inte tog sig upp på egen hand, haha!



Tindra fick kritor och målarbok av farmor igår så det fick hon ju självklart testa när hon kom hem. Det var spännande med så mycket färger. Sen måste man ju smaka på allting också och dom verkade inte smaka så gott med tanke på grimasen som kom efteråt, haha!



På denna bilden klippte jag ut och raderade bakgrunden (som var golv+lister+vägg) och gjorde det svart istället.. Fyy vad jag längtar efter en studio! Men vi får väl se vad framtiden utvisar, moahaha!



Hon gör alltid grimaser så fort kameran åker fram. Molly, jag vill ha en fiiin bild utan grimaser, hehe!



Och som vissa av er redan sett så är ju ungen ruskigt stark i nacken redan. Det har hon varit ända sedan födseln och hon lyfter huvudet utan problem. Speciellt när hon ligger uppe på mig eller Jesper.. Nu sitter jag rätt så rak i ryggen på den bilden (ignorera gärna min dubbelhaka!) men det syns ju ändå hur högt hon lyfter huvudet..



Tindra efter badet. Hon har ju sett hur pappa ser ut vid datorn så hon byggde ihop ett eget databord, stol och tangentbord. Hon är inte dum serni! Som skärm hade hon tvn..



Även på denna bilden klippte jag bort bakgrunden och även beskärde bilden lite. Här var bakgrunden våran tv-bänk som just nu agerar skräphylla och bokhylla i ett, hehe. Tindra får plats i den och verkade gilla den lilla hörnan.. Men som sagt, jag längtar verkligen efter en studio så att man slipper sitta och klippa bort sånt man inte gillar, hehe.

Sen tänker jag även bjuda på en bild från ikväll. Jesper plockade nämligen fram babygymet som vi lagt undan. Tindra gillar dock fortfarande babygymmet och skulle ligga under det haha! Ja ni får se själva..



Oj, den råkade visst bli lite liten men jag orkar inte ändra på det just nu..

Detta var i alla fall det jag kunde bjuda på ikväll. Nu sitter jag med en Molly i famnen som inte vill ligga själv i sängen/hårdliften utan hon ska ligga på antingen mig eller Jesper.. Så nu ska jag sätta mig och skriva ut lite bilder som jag ska sätta in i deras "boken om mig" tänkte jag.


Kommentarer
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

fina bilder :)



söt tindra är som ligger under babygymmet haha;P

2010-01-24 @ 20:44:48
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Nina

tack va snäll du är ..



älskar dina bilder. fasen va tjatig ja e :D

men dem är verkligen så fina. ljuset ja allt! fin ny header har du med! å bakrund.. myyycket fint :D



nu måste ja sova. kommer inte leva imorrn!



krams

2010-01-25 @ 00:28:25
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: mina

God middag gumman.Så fina bilder på din söta barn.Hoppas att du får en skön måndag eftermiddag med familjen.kram kram

2010-01-25 @ 12:15:57
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0