Morrn morrn!

Sofia M: Haha nja, proffsfotograf är jag nog inte..mer amatör, hehe! Men tack för komplimangen!

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara denna morgonen. Lite komisk kanske, haha! Hur som hellst så vaknade Tindra vid 4, men jag lade henne och hon somnade om. Samtidigt vaknar Molly så jag tar upp henne och lägger henne bredvid mig i soffan och hon somnar om bredvid mig! Tindra kliver upp vid halv 6 men jag sade åt henne att sova en stund till för att det är "mitt i natten" och vad gör hon? Jo hon går in i sitt rum, släcker lampan, stänger dörren och går och lägger sig! Hon är för söt! Trodde ju inte att hon skulle göra det. Sen vaknade Molly vid halv 7 och då fick hon mat och ny blöja sen mös vi i soffan och jag halvslumra en stund. Sen satte jag henne i sin babysitter en stund och hon gungar på. För ca 25 minuter sedan så vaknar Tindra för tredje gången. Skönt!! Så idag har jag fått sova liiite mer även om jag somnade senare inatt än igår natt. Men jag vet inte hur jag ska kunna få Molly att sova längre än till 5!? Jag kommer bli galen snart! Får nog helt enkelt försöka tvinga henne att somna om. Men då är problemet att hon väcker Jesper och då blir ju han trött eftersom han ska jobba.. Kanske skulle ställa upp resesängen i vardagsrummet och få henne till att somna om där..

Nu vet jag att endel av er kommer skriva att jag ska försöka skippa en middagsvila för henne och det har jag försökt. Ta igår som exempel. Hon vilade 3 gånger, den första sov hon typ en halvtimme, andra en timme och sista sov hon också max en halvtimme. Så allt som allt sov hon 2 timmar på dagen och det är inte mycket för en (snart) 7 månaders. Har även försökt hålla henne vaken längre på kvällarna och det hjälper inte. Hon vaknar 5 ändå men då blir hon tröttare på dagen efter istället. Så det kvittar liksom..Nåja, det går kanske över nån gång..

Nu har jag faktiskt tänkt väcka Jesper snart. För vi måste åka och handla innan vi ska hämta min lillasyster klockan 14 här i Uddevalla! Egentligen skulle dom kommit båda två men Alex ångrade sig tyvärr. Hade varit mysigt att ha dom båda två här men nu kommer "bara" Jennifer så jag får väl mysa extra mycket med henne istället, hehe. Får se om vi får ta med oss henne in på Fjorden på fredag med. Beror på hur dom är vid entrén. Men jag ska kolla upp det där.

Nä nu får det vara bra för denna gången. Återkommer kanske senare! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

juste vi skulle ju försöka ta några bilder ..

vi kanske kunde ha gjort de nån dag nu när Marcus har semester?

kramis

2010-07-25 @ 09:34:43
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

ja marcus har semester nu så då ere lättare att ta det på dagarna =)

han åker dock iväg till åmål på tisdag å hemma igen onsdag kväll så dom dagar går bort denna vecka iaf

2010-07-25 @ 17:45:51
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej på er mina flickor!

Hoppas att allt är bra med er och att Jennifer kom fram som hon skulle. Ja jag hoppas att ni nu myser med varandra önskar bara att jag hade kunnat vara med er, och vill bara säga att Tindra verkar vara super duktig med att kissa, en sak som du säkert har fått höra tusen gånger men.. när du ska börja få henne natt torr så gjorde jag som så när ni var små att jag tog upp er och ni fick kissa på toan precis innan jag lade mej och det gick bra.. ni satt ju i princip och sov medan ni kissa men tillslut så var ni torr, det gick ganska fort vill jag minnas.. nä nog nu många kramar till er alla// mamma

2010-07-25 @ 18:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0