En dag till..

Nej nej, alltså, INGEN visste om min hemliga blogg fören jag skrev imorse att jag hade en. Så nu vet ni det..

Nu har en dag till passerat och vi har inte fått mycket gjort idag heller faktiskt. Var nere i stan och käkade lunch och tog en fika med Jespers bror, det var trevligt. Sen hämtade vi Tindra på dagis, åkte iväg och handlade och sen har vi inte gjort så mycket mer. Dagen bara försvann. Har dock ätit årets första jordgubbar idag, hihi. Det var GOTT!!! Sen var jag och Tindra ute och lekte en stund innan Jesper skulle åka till jobbet. Så blev några få bilder där ute..

Sen när vi kom in så hade Molly vaknat. Då var hon självklart hungrig. Men jag hade ju ingen lust att ge henne (vad som skulle bli) kvällsvällingen redan klockan 17, så jag gjorde en rätt stor portion gröt och gav henne även medicinen. Hon åt upp nästan allt! Kladdig som få! Men hon åt med god aptit och spottade lite utanför. Men ändå mindre än vanligt. Nu slapp jag i alla fall bada henne efter grötätandet, haha! Dock var hon ändå hungrig en timme senare så då fick hon sin välling och sen i säng! Hon svepte även nästan hela flaskan. Tokunge som äter oss ur huset, haha! Blev lite bilder på hennes snygga min efter hon käkat gröten..

Juust det ja! Jag har ju inte berättat om min fina blomma som jag fick i lördags! Nu tror ni säkert att jag fått en blomma av Jesper. Men nått sånt skulle ju aldrig hända, så nej! Vill ni höra hela historien? Jag skriver den i alla fall så får ni väl bestämma själva. Jespers bror hittade en mobil i gräset på nöjesfältet som var i stan i helgen. Jesper plockade upp den och jag stoppade den i fickan. Den hade några missade samtal så jag misstänkte att det var ägaren som ringde. Jag svarade när jag hörde att det ringde och jag hade rätt! Ägaren letade! Såhär gick samtalet:
Jag - Hej det är Malin. (Svarar alltid så..)
Hon - Hej..? Har du min telefon?
Jag - Jaa, vi hittade den i gräset på nöjesfältet i stan.
Hon - Nämen guuud vad gulligt att du plockade upp den!! Och att du svarade i den var ju ännu gulligare!!!
Jag - Hehe jaa, men jag tänkte att det kanske var ägaren som ringde..
Och så vidare, orkar inte skriva mer. Så vi åkte upp till coop nära vid sjukhuset och mötte upp ägaren. Då kom hon med denna fina blomma som "tack för hjälpen". Tycker egentligen inte att jag skulle ha den då det var Björn som hittade den men han ville inte ha den så jag tackade inte nej! Han tyckte att jag skulle ha den eftersom det var jag som pratade med kvinnan. Så den fina blomman fick jag då! Visst är den fin? Nu ska jag bara försöka komma ihåg att vattna den med. Brukar inte gå så bra här i huset, hahaha!

Nää, nu ska jag lägga ner skrivandet för en stund. Ska sätta mig och leka lite med en ny bloggdesign som jag ska ha på min lösenordsskyddade blogg. Visserligen ingen som läser den men kan vara kul att ha något fint ändå..

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! Vilken fin blomma, jag vet bara vad den höga heter.. Dracena men stavningen kanske är lite si så Ha det gott kram mamma

2010-06-16 @ 08:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0