Kanske dags?!

Kanske dags att skriva några rader här med. Har varit full fräs hela dagen verkligen så jag lade 2 trötta ungar strax efter 19. Ska försöka dra dagen kortfattat..

Började dagen med att åka ut till hemglass. Vi missade glassbilen i onsdags och Tindra gillar småpinnemixen så vi åkte dit. Handlade glass av Jespers gamla kollega Morgan. Sen åkte vi hem, lämnade glassen och åkte ut till torp. Hade tänkt handla allt för morgondagen men orkade fan inte. Så vi käkade lite och sen åkte vi hem igen så att Tindra kunde vila i sin egen säng. Båda ungarna somnade och jag satte igång att städa. Har städat nästan hela lägenheten. Det är dammsugning, skura golv och dammtorka lite här och var som är kvar. Och toaletterna, icket att förglömma. Fan nu kom jag på att även Tindras rum behöver städas..tur att gästerna kommer sent imorn.. Jaja, sen när ungarna vaknade så har vi varit ute och busat, Jesper har klippt och trimmat gräset och så lagade jag middag till Tindra. Korv och pommes var populärt! Sen kom Nixuz och Julia hit. Dom hinner inte komma på kalaset imorn så dom kom idag istället. Då fick Tindra paket. En jättesöt klänning med Tingeling på och ett par leggings till, jättefint! Ska visa bild när jag orkar fota. Då grillade vi lite korv, käkade kladdkaka och tjötade massa skit. Nu har dom åkt hem för dom skulle upp till jobb och diverse grejer imorn så nu tog jag mig tid att sätta mig här lite. Så det är vad vi har gjort idag..full fart som sagt. Dock har vi "pausat" lite från pottan idag för hon totalvägrade ju som sagt igår. Men men, det löser sig säkert!

Imorn då? Ja då blir min lilla skrutt hela 2 år! Föresten..glömde skriva att vi var på bvc idag med.. 2 års kontroll. Vägdes till 11,5kg och mättes till ca 86cm. Hon ville verkligen inte bli mätt så vi tog ett ca mått, hehe. Men hon tyckte att Tindra hade utvecklat språket otroligt bra och blev ganska imponerad över hur mycket hon pratar. Kändes både kul och jobbigt. För man får verkligen sår i öronen av Tindra, haha! Nästa kontroll är vid 2,5 år och då är det språkutvecklingen som ska "kontrolleras". Men våran bvc-tant sa till oss att hon hörde redan nu att hon pratade så bra så det kommer inte vara några bekymmer. Kändes skönt att höra. Sen frågade jag även om Tindras "huggtänder" kommer att komma nångång, haha! Och hon sa att dom kommer säkert snart. Hon har ju fått tänderna som normalt kommer mellan 25-30månaders-åldern i överkäken så hon får väl alla sånna tänder först helt enkelt. Men jag har så svårt att förstå att Tindra redan är två år.. Det är helt insane! Imorn ska jag lägga upp ett litet kollage på hennes två år i livet. Min lilla bebisrumpa är stor. Så imorgon bitti kommer vi gå in i hennes rum, sjunga och så får hon öppna paket. Hon kommer få en studsmatta av oss så hon lär ha att göra hela dagen, hahah! Sen får vi sätta igång med städningen som är kvar, sen ska det handlas och dukas och göras mat och göras iordning för kalas..pust!

Nää, nu får jag sluta skriva. Skulle ju skriva kortfattat..nåja.. Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0