Läkarbesök!

Fick en tid hos den där specialliserade läkaren jag pratat om förut. Ringde vid 10 och fick tid 13.30. Det är gött! Hur som hellst så trodde även han att Molly har astma. Men inte den typen av astma som grundar sig på allergier. För hon tyckte helt enkelt att det lät som att hon hade en infektion i kroppen (typ förkylning) och det har hon! Hon är ju snorig och så med och detta utlöser själva astman. Förkylningsastma helt enkelt. Känns både skönt och jobbigt. Jobbigt för henne att få sån jobbig hosta och bli tät i luftvägarna så fort hon blir lite förkyld men skönt för oss att det inte verkar bero på allergier. Senare i livet kanske vi får göra tester på henne men det är för tidigt för det nu. Fick i alla fall en ny medicin som heter singulair. Ska pröva den i 3-4 veckor och se om den ger någon effekt. Han ville även att jag skulle höra av mig om en vecka för att se om den hjälpt något för det borde den ha gjort tills dess. Så håll tummarna att den hjälper och att hon blir fri denna ständiga hosta snart!

Nu ska jag fortsätta kika på 90210! Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej sånt har min "lilla" med... tyvärr så fort hon känner av lite förskylning så hostar hon tills hon spyr och de e dags för mediciner....tråkigt när de e så men tur att de inte e allergi med.

Vh sandra

2010-06-07 @ 19:28:34
URL: http://ernbrorundstrom.blogspot.com
Postat av: Kadri

men vad skönt att ni fick läkartid så snabbt

hoppas hon blir bra snabbt

2010-06-07 @ 21:21:41
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Nina

usch så jobbigt.. :( stackars!

2010-06-07 @ 21:36:40
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0