En flickig familj?

Ibland kan man ju undra om man försöker vara så könsneutral som man egentligen vill. För visst sjutton finns det snygga och coola kläder som inte är för flickiga. Men när jag konstaterat att jag kan fylla MER än en hel tvättmaskin full med enbart rosa kläder så börjar man ju undra, haha! Så nu är min "tjejtvätt" i torktumlaren och en ny tvätt är startad. Kanske i senaste laget men jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Jag har frågat alla mina grannar i detta huset om dom nånsin hör oss, eller tvättmaskinen, men det gör dom aldrig. Så det är faktiskt riktigt skönt. Jag hör däremot grannens (han ovanpå oss) tvättmaskin ganska sent om kvällarna ibland. Men jag bryr mig inte heller.

Men detta får i alla fall bli sista lasten med tvätt för ikväll och sen får jag fortsätta mitt "projekt tvättning" under morgondagen. Molly hade nämligen feber ikväll med rosiga kinder och matvägran(????) så vi håller oss nog hemma imorn. Hon hade dock "bara" 38,5 så den var inte jättehög. Dock har hon vaknat X antal gånger redan så vi får väl se hur natten blir. Hon har inte känts varm över huvud taget dom gånger hon har vaknat så jag hoppas att detta var snabbt övergående i alla fall. Funderar ändå på om jag skulle göra en flaska till henne nästa gång hon vaknar bara för att testa..annars lär hon ju vara vrålhungrig och kanske vakna före faan imorn. Sen får vi väl se om Tindra får gå till dagis imorn eller inte. Hon hade 38,1 innan hon lade sig och då hade hon precis käkat, reativt varm, välling..men vi får se..hon har ju varit så pigg hela dagen och inte ens velat vila så jaa, det lär märkas.

Beroende på hur Molly mår imorn så funderar jag på en promenad. Vet inte riktigt vart jag ska gå men det blir inte ner till stan i alla fall, hehe. Jag är rätt less på alla promenadvägar här omkring nu så vi får se om jag ens orkar ta mig ut. Och appropå ut så är jag sugen på en ny barnvagn. Fast just nu är det rätt mycket som jag är "sugen på" så jag får nog kanske vänta. Men i så fall skulle jag först sälja våran phil & teds och sen köpa ny vagn. För jag vill gärna ha en vagn som vi kan sätta en ståbräda på. Känns så jäkla meningslöst med en syskonvagn när Tindra ändå vägrar åka. Visst är det skönt att kunna "tvinga" henne ibland men det går inte länge till. Hon har ju varit totalt ointresserad sen hon lärde sig gå så egentligen borde jag ha fattat detta. Hur som hellst så finns det två modeller som jag funderat på och som jag gillar. Har dock inte frågat min gubbe än vad han skulle tycka om dom, haha! Men det är i alla fall en Crescent Compact eller en Emmaljunga scooter. Och vad gäller Emmaljungan så är det bara den nyaste modellen, alltså 2.0, som jag tycker är snygg. Egentligen enbart för att hjulen (fälgarna) är snyggast. Men vi får se helt enkelt. Vet inte ens vad vi skulle få för våran vagn idag. Har ju även lite mer bebissaker att sälja, som jag inte orkat ta tag i att lägga ut. Bl.a. detta:
- en bumbostol i färgen orange + lekbricka
- ett babygym från biltema med musik
- en HEL säck med babykläder i storlekarna 50-68 (vet inte hur mycket som är fint eller så, inte orkat gå igenom allt). Detta innehåller även ytterkläder som overaller och jackor. Det som jag vill spara som ungarna kan få om dom vill har jag redan lagt undan.

Jaha, och mer då? Undra om jag har tagit mig ur min lilla bloggtorka som jag har haft ett tag. För nu sitter jag och skriver långa noveller igen. Och utan bilder dessutom. Illa! Ajabaja mamma (Som Tindra brukar säga..)! Så nu får jag nog sluta för ikväll. Jag måste ju ha NÅNTING att skriva om imorn med, hehe! 

Så god natt och sov så gott! Kram på er!

Okej..jag bjuder på en bild som jag lade in för några veckor sen..

Kommentarer
Postat av: Piinky

aha okejokej =) då får jag söka vidare hehe



kram

2010-10-13 @ 22:29:08
URL: http://piinkys.webblogg.se/
Postat av: Emmeli

I detta hus är all tvätt turkos med ränder!:)Förutom mina kläder då.:)

Så här är det pojkstarkt!:)

2010-10-14 @ 07:08:03
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Innan jag fick barn tänkte jag att jag inte skulle tänka så mycket på färger och så.Men nu skulle jag aldrig sätta på mina pojkar rosa kläder.:)Vet egentligen inte varför.Men jag skulle iallafall inte göra det.:)



Liam hade en regnbågsbody från Molo på sig när vi var på VC förra veckan.Och det första en tant frågade var om det var en flicka.

Nä,sa jag.Det är bara en pojke i regnbågsbody.:)



Tyvärr så finns det ju inte sådär jättemycket coola pojkläder i pite.Randigt,randigt eller randigt.:)



Visst kommer du upp snart va?

2010-10-14 @ 08:00:50
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0