Städning och annat trams..?

Jag hatar sånna här kvällar. Sånna här kvällar har jag dock allt för ofta! Jag kan inte sova. Nu är jag inte ens trött! Så vad gör jag? Jo, jag får ett litet tokryck och börjar städa lilla toan. Det enda jag inte gjorde var att dammsög och skura golvet, hehe. Kanske inte så smart att göra det såhär sent. Men skura holken och tvättfatet, slängde en massa reklam (som av någon outgrundlig anledning hamnar där?! *läs Jesper...*) och tömt en överfull papperskorg. Nu ska det bara hängas upp ett par nya handukar så är allt klart. Jaha? Och nu då? Jaa, jag fick ont i ryggen av allt skurande av holken så finns inte så mycket att göra. Resten av lägenheten är i princip städad. Behöver diska en massa disk men det gör jag inte nu. Jesper skulle sätta in en maskin när han kommer hem inatt som bara är att starta imornbitti. Sånt gillas!

Nått mer jag kom på att jag måste ta tag i imorn är TVÄTT! Har huuuur mycket tvätt som hellst känner jag. Så nu måste jag fan toktvätta i några dagar. Jag fattar inte varför jag är så dålig på att ta tag i det. Varför inte köra typ 1-2 maskiner varannan dag istället för att bygga på hög..? Kanske beror det på att det är så sjukt jävla tråkigt att tvätta? Det är sjukt jävla tråkigt att städa också. Så varför ska man ens ägna halva sitt liv åt att göra det? Kanske för att man tröttnar av att bo i skit hela sitt liv? Jag vet inte.. Jag har alltid varit dålig på att städa och kommer förmodligen alltid att vara det. Finns ju så mycket annat roligt att ägna sig åt, haha! Nåja, blir att fortsätta städa det lilla imorn i alla fall. Kanske det kan hållas rent och fräscht tills helgen i alla fall..

En tanke som slog mig.. Man kanske skulle börja äta med plastbestick och papperstallrikar, fatta vad mycket disk man sparar in då! Sen att det kanske inte är så klimatsmart är en annan femma. Jag har ju dock aldrig varit klimatsmart i hela mitt liv. Det är knappt så att jag orkar sortera skräp. Också ett såntdär onödigt tidsfördriv, sortera ofärgat glas här, papper där, kartonger där, plast där..huuua mig!

Näe, nu får jag nog ge mig. Min rygg säger åt mig "gå och lägg dig för fan!". Men lyssnar jag? Oftast inte.. Men nu måste jag nog..så kanske jag hinner somna innan Jesper är hemma i alla fall. God natt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0